Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dne 9.10.2018 jsem zakoupil vůz Škoda Octavia RS 2,0 TDI. Byla mi umožněna prohlídka i zkušební jízda. Auto nejevilo žádné závady většího rozsahu, palubní počítač nevykazoval žádnou chybu. Byla mi poskytnuta možnost 10 denní lhůty pro vrácení vozu. Po celou tuto dobu bylo vše ok. Byl jsem pouze upozorněn, že svítí kontrolka výměny žárovky - zřejmě na RZ a že mám co nejdříve doplnit olej - což jsem obratem po převzetí vozu učinil. Cca po třech týdnech mi na přístrojové desce začaly svítit kontrolky chyb. Po telefonátu s prodejcem, který mi doporučit zajet do servisu a nechat si vyjet seznam chyb, že mi případně uhradí opravy. Toto jsem učinil, ale bohužel jsem se setkal se zamítavou odpovědí, že nic hradit nebudou. Následně jsem požádal o odstoupení od smlouvy podle občanského zákoníku, který uvádí, že za vady, které se projeví do půl roku od koupě ojetého vozu, odpovídá prodejce. I na toto mi přišla zamítavá odpověď. Bylo mi sděleno, že: společnost zamítá reklamaci a odstoupení od smlouvy z důvodu, že reklamované vady vychází z míry předchozího užívání a opotřebení 10 let starého automobilu, kdy vzhledem ke stáří a počtu ujetých km již končí životnost jednotlivých dílů automobilu. Dále, že jedná o vůz uveden do provozu v r. 2008, jeho stav tachometru činí 149.801 km, přičemž je zde uveden nesoulad stavu tachometru se skutečným počtem najetých kilometrů...
Nabízí mi jako projev dobré vůle kompenzaci 7000,- Kč.
byl jsem přesvědčen, že stočení tachometru je trestné a že se s tím nemůžu nikde potkat. Chyb je několik: elektronika motoru (přímé vstřik. a předžhav. motorů s jednotkou čerpadlo-tryska), elektronika dveří řidiče, žárovka směrovky v zrcátku (tohle jsem řešit vůbec nechtěl), imobilizér, řídící jednotka (vadný statický), elektronika klimatizace/topení, tlach chladicího media, elektronický centrální elektrický rozvor (řídicí jednotka palubní sítě), osvětlení RZ (to jsem také řešit nechtěl).
Tyhle chyby se všechny objevily nejednou.
Do vozidla jsem investoval veškeré svoje prostředky a na takto nákladnou opravu již nemám.
Zklamalo mě jednání prodejce.
Škokda Octavia kombi RS BMN 2,0l TDI-PD/125kW
Žádám odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážený pane Vaňourku,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupil, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Od společnosti jsem obdržel finanční kompenzaci.