Společnost


Mountfield a.s.

Počet nahlášených stížností:196
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

76%
24%
Toto skore je založeno na 13 stížnostech.

#28177Neuznání reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 4 dny 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.11.2018, před 6 lety

michal zaruban

Znění stížnosti

Na jaře jsem nesl na opravu starší pilu OM952 kterou jsem používal do probírek. diagnoza-poškrábaný píst z nedostatečného mazání pily.Používám jen olej od nich vysoce kvalitní a podle dávkování a vždy dám raději i víc,používám i stabilizátor paliva. Vždy pořádně protřesu před nalitím kanystr,tak mi to bylo divné, ale akceptoval jsem to a koupil si nové dvě pily. OM 962 jako hlavní pilu a OM 520GS jako rezervní. 962 bez problémů. 520 minimálně používaná a s problémy. Poprvé na reklamaci-nefunkční brzda,reklamace uznána. Nedávno jsem měl pilu 2x v prořezávce a nemazal řetěz,přestala fungovat opět brzda,poškozený výfuk a nakonec přestala jít úplně. Reklamace-zjištěn opět poškrábaný píst.Důvod popsán-nedostatečné mazání motoru. Výfuk řešen reklamací. Píst opravou,cena opravy 7238kč.Pilu nemám ani rok,moc práce neudělala, PC nějakých 10tis. a oprava 7tis.Akceptoval bych to pokud bych se cítil vinen svou chybou, ale dělal jsem vše dle návodu a dle mého názoru by jedna z nejdražších pil z nabídky měla vykazovat určitou spolehlivost. Jen pro info OM 952 a OM520GS jsou dle parametrů totožné pily.


Produkt

motorová pila OM520 GS


Požadované řešení

Celková reklamace či vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.11.2018 14:36, před 6 lety

Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace (poškození pily nebylo způsobeno nesprávnou údržbou/prodávajícím doporučená údržba pily je nesprávná), má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.1.2019 12:31, před 6 lety

Ke stížnosti pana Zarubana sdělujeme následné informace.

Na základě zjištěných indicií na exponovaných částech motoru jeho pily je evidentní, že pracovala se směsí nemající dostatečné mazací schopnosti, ať už do poměru či kvality jednotlivých komponentů. Tato skutečnost je naprosto zřejmá, stejně tak pochybení obsluhující osoby, která se strojem pracovala v rozporu se závaznými doporučeními uvedenými v návodu k obsluze a podmínkami poskytované záruky. Zjištěná doložitelná fakta jsou svědectvím o tom, že zákazníkovo tvrzení je nepravdivé. V případě nesouhlasu s rozhodnutím o reklamaci existuje samozřejmě možnost si spotřebitelem nechat na vlastní náklady vypracovat posudek třetí stranou - akreditovanou osobou a následně je rozporovat, popř. přistoupit k občanskoprávnímu sporu, nicméně tento krok považujeme s ohledem na pravou příčinu poškození stroje za zbytečný.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.1.2019 08:38, před 6 lety

Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, která má možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
29.1.2019 12:24, před 6 lety


michal zaruban

Je přinejmenším zajímavé,že se stejnou směsí kterou doporučujete pracuje pila OM 962 už přes rok bez problémů jak v těžbě tak v prořezávkách, opakuji bez problémů. A parametrově totožné pily OM952 a OM520 skončí po kratším zápřahu v lese na ten samý problém. Z vám dostupných informací víte,pane Nováku,že jsem tu pilu již reklamoval a to po pár hodinách v lese. To samo již mluví o kvalitě pily.

Ta Vaše nabídka,pane Nováku, 30% slevy na opravu není nikterak zajímavá,poněvadž do tohoto typu se nevyplatí investovat ani koruna.I zde platí,že člověk není tak bohatý aby kupoval levné věci.

Pilu jsem odvezl,věc považuji za uzavřenou.

Děkuji Dtestu za váš čas.
S pozdravem Zaruban

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.1.2019 12:42, před 6 lety

Skutečnost, že pan Zaruban v důsledku nesprávného provozu svůj stroj zadřel, je nepříjemná pro obě strany. Vzhledem k jednoznačným indiciím na exponovaných dílech motoru je evidentní uživatelské pochybení, kdy nebylo zajištěno odpovídající provozní mazání. A stalo se tak i minulosti s předchozí starší pilou, tudíž je evidentní, že uživatel striktně nedodržuje závazná doporučení uvedená v návodu k obsluze. Škodu, která je naprosto zbytečná, si tak bohužel způsobuje sám svou nedbalostí. Při přípravě směsi pro moderní vysokootáčkový motor, jímž je pila vybavena, je zapotřebí vždy brát na zřetel, že musí mít správný poměr benzinu a oleje a obě složky musí být řádně před použitím promíchány. Palivo navíc nesmí být dlouhodobě uskladněno, jelikož postupem času degraduje a ztrácí mazací schopnosti. Stav současného zákazníkova stroje neznáme, tudíž jej hodnotit nemůžeme. Přejeme však panu Zarubanovi, aby mu při dodržení všech zásad správného provozu dobře a dlouho sloužil k jeho naprosté spokojenosti. Celou záležitost tímto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.1.2019 13:26, před 6 lety

Vzhledem k výše uvedenému konstatování obou stran o tom, že věc mají za uzavřenou, stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.