Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Koupil jsem u obchodníka Alza.cz autorádio značky JVC. Těsně před skočením zákonné dvouleté reklamační lhůty rádio přestalo fungovat. Poslal jsem ho tedy na reklamaci. Bylo my poslán e-mail o tom že nelze provést záruční opravu protože bylo autorádio poškozeno přepólováním. Konzultoval jsem to se servisem kde mi rádio bylo montováno a tam mi bylo řečeno že k přepólování dojít nemohlo protože by to poškodilo další elektroniku v autě. Volal jsem tedy do reklamačního střediska a situaci jsem se jim snažil vysvětlit. Bohužel bezúspěšně, pán si nechtěl nechat nic vysvětlovat a řekl mi že tak je na to nějaká součástka podle které se to pozná.
Prosím o pomoc při řešení.
Reklamace, autorádio, JVC KD X330BT
Rád bych aby proběhla oprava zařízení nebo výměna za nový kus.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat kladné vyřízení reklamace. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.