Společnost


SPORTISIMO s.r.o.

Počet nahlášených stížností:73
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#28185Formulář žádosti o vrácení zboží při nákupu na e-shopu pouze v angličtině

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 2 dny 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.11.2018, před 6 lety

Jan Zvoník

Znění stížnosti

Společnosti Sportisimo evidentně nedělá problémy lokalizovat veškerý obsah, který slouží k prodeji zboží, od webu, přes sociální sítě po tištěné reklamy.

O to překvapivější je to, že při nákupu zboží přes e-shop je přiložený formulář žádosti o vrácení zboží pouze v angličtině. Nadto vyžaduje opsat údaje, které jsou na faktuře, kterou je nutno také přiložit. Pro vrácení zboží vyžaduje vyplnit údaje o účtu ve formě IBAN plus BIC, což je pro většinu spotřebitelů něco neznámého.

Přitom nedochází k odesílání zboží do ciziny a zpracování zakázky tam, ani společnost nechtěla ušetřit tím, že by použila formuláře ze zahraničí. Je na nich totiž uvedena česká adresa a české telefonní číslo. Je tedy jasné, že se jedná o formulář vytvořený českou pobočkou pro českého zákazníka.

Proč tedy není v češtině? Domnívám se, že je to proto, aby co nejvíce zákazníků odradil od vrácení zboží tím, že jim hází co nejvíc klacků pod nohy.


Produkt

Formulář pro vrácení zboží obsažený v zásilkách e-shopu Sportisimo


Požadované řešení

Nahradit anglickou verzi formulářem v češtině s českým formátem bankovního účtu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.11.2018 16:57, před 6 lety

Dle § 1811 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, musí podnikatel veškerá sdělení vůči spotřebiteli učinit jasně a srozumitelně v jazyce, ve kterém se uzavírá smlouva.

Ustanovení § 1820 občanského zákoníku ukládá podnikateli povinnost sdělit spotřebiteli podmínky, lhůtu a postupy pro uplatnění práva odstoupit od smlouvy, jakož i formulář pro odstoupení od smlouvy. Jak bylo uvedeno výše, tuto informační povinnost (tedy i dodání formuláře) musí podnikatel splnit v jazyce, v jakém byla smlouva uzavřena. Byla-li smlouva uzavřena v českém jazyce, musí v něm být i formulář pro odstoupení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2018 10:09, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.