Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Zdravím, již dvakrát jsem nechával reklamovat auto značky Chevrolet Aveo a dvakrát mi byla reklamace zamítnuta. Jedná se o skrytou vadu, kterou objevili až v autorizovaném servise, až po tom co udělali diagnostiku, která jim řekla co je špatně. Obyčejný člověk i mechanik by tuto vadu nepoznali, kdyby si auto prohlédli desetkrát. V bazaru na pobočce v Jihlavě mi o tomto problému nic neřekli a v papírech které jsem k autu dostal také nic o řídící jednotce škrtící klapky nebylo. Proto jsem uznal že se jedná o skrytou vadu a požadoval jsem vrácení peněz, které neuspělo, tudíž jsem požádal o zaplacení opravy nebo o výměnu vozu, která mi byla nabídnuta. Ovšem stejně jako po poprvé se nic nestalo. To už jsem byl rozhořčen a zavolal jsem na firmu. Mechanik mi řekl že to není chyba společnosti a že ten díl nemůže mít tu cenu co mi řekli v autorizovaném servise. Když jsem mu odvětil, že ten díl tu cenu má a že je to prostě tak jak to je, řekl mi ať já sám hledám řešení v bazarech nebo na vrakovištích.
Chevrolet Aveo 1.2 i 62kW r.v. 2009 najeto 48000km
Výměna vozu nebo zaplacení opravy
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly. V případě, že ve smlouvě nebyl na danou vadu spotřebitel upozorněn, se prodávající nemůže zbavit odpovědnosti za tuto vadu.
Doporučujeme tedy vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati
Vážený pane Wisingere,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupil, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
SPZ vozu je 9T8 4220
Vážený pane Wisingere,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byl kolegy již informován. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Vážená paní Míková,
žádné vyrozumění od vašich kolegů jsem nedostal, proto nejsem ani spokojen s jednáním z vaší strany jakožto společnosti. Pokud se reklamací někdo zabýval, rád bych obdržel e-mail, nebo zprávu poštou.
Děkuji.
Dobrý den,
opětovně jsem věc prověřila s reklamacemi - již v listopadu Vám posílali dopis s nabídkou. Dostal jste zmíněný dopis?
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Ano, tento dopis jsem obdržel a proto jsem se také obrátil na tuto stránku. Váš automechanik je totiž asi tatar, protože dostal veškeré papíry od autorizovaného servisu a pořád mi tvrdí úplný nesmysly. Mám to tedy začít celé řešit soudně?
Ona to bude asi jediná možnost jak tento spor vyřešit.
Dobrý den,
původně zamítnutá reklamace byla prověřena a uzavřena novou nabídkou kompenzace 3tis. Kč. Společnost na tomto výsledku i nadále trvá. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Hodnocení: