Počet nahlášených stížností: | 45 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a o podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uvedena společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo možné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Dle VOP společnosti je uživatel oprávněn smluvní vztah založený smluvními ujednáními kdykoliv i bez uvedení důvodu vypovědět bez výpovědní doby, a to zasláním výpovědi na adresu Poskytovatele. Obdržení výpovědi je Poskytovatel povinen Uživateli bezodkladně potvrdit odesláním oznámení na jeho Emailovou adresu.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den, pane Milichu,
je možné, že jste registrovaný a placený člen na naší seznamce?
S pozdravem
Ventuco s.r.o.
Zjistil jsem že poplatky začaly se stahovat již od začátku roku každý měsíc, pamatuju se, že jsem zaplatil nějaký vstupní poplatek, ale rozhodně bych nesouhlasil s žádným mesíčním stahováním peněz a následně jsem ani o ničem takovém nebyl informován. na účet jsem se v Pondělí přihlásil, ale ani jsem tam nenašel, že bych měl nějaké platby nastavené tak jsem účet raději smazal. seznamka-opava byla stránka.
Dobrý den,
děkujeme za odpověď.
Jednak je zvláštní, že jste už v pondělí věděl, že jde o seznamky, když odpověď jste dostal ve středu. Nicméně postupoval jste správně. Automatické platby lze zrušit třemi způsoby. Jednak si je může uživatel zrušit sám na svém profilu v Nastavení. Nebo může napsat na podporu a my je na žádost zrušíme za uživatele. Třetí možnost je deaktivovat nebo smazat profil. Automatické platby jsou vždy vázány aktivním účtem na seznamce a aktivním odsouhlasením podmínek, v nichž je upozornění na platby i postup, jak je zrušit. Toto upozornění uživatel vidí i ve veřejné sekci stránek (bez registrace nebo přihlášení) v často kladených dotazech a především ve zmiňovaných podmínkách. Upozornění není s žádnou hvězdičkou ani malým písmem a navíc jej uživatel dostává ještě bezprostředně před platbou - textově ve stejném okně, kde platbu provádí.
Přesto jsme ochotni Vám vrátit dvě platby na účet, ze kterého odešly.
S pozdravem
Ventuco
O seznamce jsem věděl, protože jsem si samozřejmě hned dohledal o co může potencionálně jít a evidentně nejsem ani zdaleka jediný kdo má tento problém jak se tak dočítám. Já se přes 8 měsíců na tu stránku nepřihlásil a jsem si jistý, že v podmínkách nikde o automatickém obnovování účtu tehdy nebylo ani zmínky a jestli ano tak jsem to určitě hned deaktivoval ať se o to nemusím starat, nebylo to ani z daleka poprvé co platím kartou a tyhle finty moc dobře znám... Každopádně mi to přijde jako hnusný podvod včetně té absolutně nesmyslné seznamky, která byla jenom ztráta času a peněz...
Dobrý den,
děkujeme za odpověď.
Podmínky používání služby jsou z roku 2015. Za tu dobu se nezměnily. Píšete, že jste se 8 měsíců na stránku nehlásil, ale v databázi vidíme přístupy až do července.
Dvě platby jsme Vám vrátili.
S pozdravem
Ventuco
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.