Počet nahlášených stížností: | 22 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
připojuji se k ostatním oklamaným zákazníkům tohoto internetového obchodu htps://luxusniparfemy.ecwid.com.
Objednala jsem před týdnem na jejich webových stránkách 2 parfémy, jednu toaletní vodu, vše se z obrázků i popisků jevilo jako originál, 2 v ceně cca 800 Kč, jeden cca 400 Kč. Doprava DPD 100 Kč. Celkem za 2097 Kč. Nižší cena zboží byla zdůvodněna výprodejí.... Dnes dokonce na svých stránkách stejné parfémy prodávají v ceně 399 Kč (black friday).
Místo 3 originálně zabalených parfémů a toal. vody, dorazily 3 očíslované flakony, s dle mého názoru neoriginální náplní, v unifikované papírové krabičce- nejedná se o originál parfémy, ani o testery.
Kromě potvrzení objednávky v den objednání, na kterém je uvedena pouze celková cena bez rozepsání objednávky jsem neobdržela žádný doklad. Tzn. nemám potvrzení o úhradě dobírky, ani dodací list, nebo fakturu k dodanému zboží dobírkou. V e-mailovém potvrzení objednávky není uvedena adresa, osoba, která vyřizuje objednávku ani další kontaktní údaje. To samé na e-shopu. Na balíčku je uveden jako odesílatel: Parfumerie, Hrnčířská 1080,35735 Chodov, tel.: +420912189791. Telefonní číslo neexistuje. Firma neexistuje v obchodním rejstříku. Adresa je do bývalého DPD centra. Na internetu nelze dohledat, že na dané adrese taková, nebo podobná firma s parfémy podniká. Odesílatel zřejmě záměrně znemožňuje vrátit zboží bez udání důvodu do 14-ti dnů od objednání. Nedisponuji žádným dokladem co jsem objednala a co jsem zaplatila!
S ohledem na zkušenosti ostatních zákazníků, kterým nebyly vráceny peníze, jsem se obrátila na DPD.
DPD neumožňuje reklamaci zásilky a vrácení peněz. Částku vybranou za balík odesílají dodavateli do 3 dnů. Na základě doporučení DPD jsem se obrátila na Policii ČR s žádostí o blokaci mé úhrady u DPD. Snad do 1 dne by toto mělo proběhnout datovou schránkou.
Obávám se obrátit na dodavatele s požadavkem na vrácení peněz do 14 dnů. V podstatě nemám žádné dostatečné doklady pro vrácení a nevím, zda adresa udaná na balíčku je reálná. Předpokládám, že balíček nepřevezmou, nebudou reagovat vůbec nebo zamítavě. Proto prosím o vaši součinnost při dalším postupu. Není jistota, že zadržené peníze mi budou vráceny.
Zvažuji se obrátit na Celní úřad, Finanční úřad a Obchodní inspekci.
(3x zboží.. parfém, cca 800, 800, toaletní voda cca 400 Kč)
Odstoupení od kupní smlouvy. Vrácení peněz. A to buď formou: vrácení zadržené platby u zasilatelské firmy DPD prostřednictvím pověřeného úřadu, případně vrácení platby od dodavatele, v případě, že platba u DPD nebude zadržena.
|
Tweet |
Pokud byla kupní smlouva uzavřena distančním způsobem (přes internet, telefon, atd.), má spotřebitelka právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodů ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží. Toto ustanovení na ochranu spotřebitele je v právní úpravě zakotveno z důvodu, že si kupující nemůže zboží vyzkoušet před uzavřením smlouvy. Odstoupí-li spotřebitelka od smlouvy, vrátí jí prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od ní na základě smlouvy přijal. Více informací o odstoupení od smlouvy bez udání důvodu je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3283/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-uzavrene-pres-internet-ci-po-telefonu.
Byl-li zaslán padělek, jedná se o podstatné porušení kupní smlouvy a spotřebitelka má právo od smlouvy odstoupit i z důvodu uvedeného v ust. § 2002 občanského zákoníku. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Ochranu práv duševního vlastnictví mají jako dozorové orgány na starosti úřady Celní správy. Na tyto úřady je možné se obracet s konkrétními podněty, pokud se setká spotřebitelka s prodejem padělaného zboží či jeho nabídkou, a to prostřednictvím následujících webových stránek: https://www.celnisprava.cz/cz/o-nas/kontakty/Stranky/internetova-kriminalita.aspx
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.