Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
koupili jsme elektro skutr SELVO 3500 byl půl roku starý a prodala nám jej paní Květoslava Nezbedová Vinaře 180 28601 Vinaře. Koupili jsme jej s tím, že se na něho vztahuje dle faktury 2 letá záruční doba. Vyjádření opravny BG Technik cs as U Závodiště 8/251 15900 Praha 5 bylo, že se na tuto vadu nevztahuje záruční doba. JaKo důvod uvádí svazek elektro že je ušpiněný od prachu. Bylo nám vysvětleno, že se skutrem nelze jezdit po mokrých a prašných cestách. V manuálu je napsáno - cituji - Mimořádně opatrní buďte při vlhkém nebo mrazivém počasí (déšť, sníh, led) Odložte jízdu pokud je větrno, při bouřce nebo silném dešti. Z toho vyplývá, že po dešti s tím jet mohu a již vůbec se nepíše, že by se mělo vyhýbat prašným cestá. Zde jsou pouze silnice 3 třídy takže se domníváme, že argumentace opravce firmy je chabá a pravda je na naší straně. Budeme vám vděční za pomocna jiný vozík nemáme finance. Firma nám nabídla odkoupit předváděcí vozík za 19000, ale pro nás je to hodně.
Děkuji za odpověď a radu. Markvart
elektrický skutr SELVO 3500 ( tříkolka pro postižené
Požadujeme buĎ opravu nebo náhradní vozík případně vrácení peněz
|
Tweet |
Práva z vadného plnění se nevážou na věc jako takovou, jedná se o práva a povinnosti smluvních stran kupní smlouvy. Spotřebitel musí skutečně prokázat, že nastoupil do právního vztahu, který byl založen kupní smlouvou mezi prodávajícím a kupujícím, který byl uveden při uzavírání kupní smlouvy, místo původního vlastníka věci, a že společně s tím na něho byla převedena práva z vadného plnění. Více informací ohledně postoupení práv z vadného plnění je možné vyhledat na webové adrese: www.dtest.cz/clanek-3286/postoupeni-prav-z-vadneho-plneni
Uplynulo-li však od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.