Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, obracím se na Vás s žádostí o pomoc při řešení situace, do které jsem se dostal. Před časem mi byl na e-mailovou adresu, kterou jsem jim nikdy nedal, doručen e-mail s nabídkou: Informační sdělení
Prohlédl jsem si nabídku ale neregoval jsem na ni a e-mail jsem vymazal. Dne 20.11. mi byla nabídka doručena znovu. Protože jsem v té době uvažoval o koupi horského kola, byl konec sezóny, obchodníci mnohdy vyprodávají sklady a staršího zboží se chtějí zbavit, nakonec jsem se rozhodl na nabídku reagovat a kolo si z nabídky objednat. Cena byla uvedena v Kč, byla docela nízká, ale protože se jedná o kolo modelového roku 2016, tedy možná vyrobeného již v roce 2015, jednalo se o opravdu staré zboží. Původní cena byla uvedena +- 22 000,- to si myslím, by podle komponent mohlo odpovídat. Protože chtěl po mně objednávkový formulář registraci, bez které se nelze posunout dále, provedl jsem ji, jako se občas zaregistruji do nějakého jiného internetového obchodu, třeba když jsem kupoval filtr do akvária. Až jsem se dostal ke způsobu platby, zjistil jsem, že se má platit mně neznámými možnostmi a to: Bitcoin, Litecoin, Dogecoin. Protože tyto možnosti nevyužívám, e-mailem jsem s nimi komunikoval, zda a jak lze tedy zaplatit a už se mně situace zdála ne úplně běžná a spíše podezřelá. (nakonec se dalo platit Kč, ale pouze naskenováním kódu na bankomatu, nechtěli poslat číslo účtu, kam zaplatit převodem) Podíval jsem se do "Podmínek" na stránce s nabídkou. "Podmínky" posílám v příloze. Bod 11 a 12 mně vyděsil. Zdá se mně, že tento způsob stanovení obchodních podmínek jasně v neprospěch klienta snad ani není možný.
"Každá objednávka je závazná" Vždy přece potvrzuji zájem o zboží zaplacením. V prohlížečí si zboží vyberu, zvolím parametry, vyberu přepravu a když zaplatím, tím je objednávka závazná. Přece vybrání zboží nemůže znamenat závazek že musím zaplatit?
Ano, je tam bod 3,
"3. Uživatel vstupem na Portál VA, registrací či přihlášením prostřednictvím sítě stvrzuje, že se seznámil s aktuálním zněním Podmínek, a zavazuje se jimi řídit."
ale opravdu mně nenapadlo, že by takto mohly být obchodní podmínky napsány. Pokud se přihlásíte a nevyužijete, zaplaťíte 5000, pokud chcete zrušit účet, zaplaťte 6000. Myslím si že je to naprosto v rozporu s dobrými mravy.
Několikrát jsem si prostřednictvím internetových obchodů kupoval zboží, pokud byla třeba registrace, provedl jsem ji. Vždy to beru tak, že obchodník chce o kupujícím něco vědět. Zadává se jméno, příjmení, adresa telefon a e-mail. Počítám s tím, že obchodník data potřebuje, zejména adresu, aby věděl, kam zboží poslat, e-meil a telefon proto, aby s Vámi mohl komunikovat. Nikdy se nestalo, že by to chtěl někdo z obchodníků zneužít takovýmto způsobem.
E-mailem jsem s nimi komunikoval, v podmínkách je že po zaplacení dostanu nějaký poukaz a s ním si potom vyzvednu zboží u nějakého prodejce ve vybraném městě (prodejce mně ale nikdo dopředu neřekne, abych si případně mohl ověřit, zda to není podvod). Protože mi ale nebyli ochotni nějakým důvěryhodným způsobem garantovat, že za poukaz mně někdo zboží vydá, nic jsem nezaplatil.
Dnes mi byl doručen e-mail s předmětem: "Předžalobní výzva - Poslední výzva k nápravě Vašeho účtu dle obchodních podmínek, před podáním žaloby" s tímto textem:
"Předžalobní výzva - Poslední výzva k nápravě Vašeho účtu dle obchodních podmínek, před podáním žaloby.
Váš účet je v rozporu s obchodními podmínkami.
Příloha PDF
Aleš Beneš
VA - Vaše Akce"
s přílohou "Váš účet je v rozporu s obchodními podmínkami."
nabídku na koupi kola jsem nevyužil, oni pažadují zaplatit za nevyužití
Firma by měla změnit obchodní podmínky, zvláště bod 11 a 12. Myslím si, že jsou v rozporu s dobrými mravy. Měla by odstoupit od podání žaloby a vyhrožování vymáhání inkasní agenturou za nevyužití nabídky a zrušení účtu.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel neučinil objednávku zboží, nebyla kupní smlouva uzavřena. Mezi spotřebitelem a společností proto neexistuje žádný závazek. Navíc i v případě, kdy by došlo k uzavření smlouvy, byla by tato smlouva uzavřena prostřednictvím prostředku umožňujícího komunikaci na dálku a spotřebitel by měl právo od této smlouvy bezplatně odstoupit ve lhůtě 14 dní (tato lhůta začíná běžet teprve převzetím zboží ze strany spotřebitele). Spotřebitel by proto neměl nic společnosti platit a naopak vyzvat společnost, aby jej přestala obtěžovat nevyžádanými zprávami. Bude-li společnost i po této výzvě spotřebitelovi zasílat další zprávy, má spotřebitel možnost obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů s podnětem, že dochází k porušování právních předpisů v oblasti ochrany osobních údajů.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.