Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dňa 28.11.2018 mi bez varovania prišla faktúra z webovej stránky usenet.nl vo výške 99,96€. Keďže som túto stránku nikdy predtým nevidela, volala som hneď do banky. Tam mi povedali, že je prepojená so stránkou Filesfletcher.com z ktorej som sa snažila stiahnuť si knihu, ktorú som potrebovala k diplomovej práci (aj tak sa mi to nepodarilo a musela som pekne do knižnice). Po 2 týždňoch odvtedy mi prišla o polnoci do mailu faktúra za fiktívnu službu. Hneď som otvorila podmienky, kde sa o takejto sume nikde nič nepísalo. Samozrejme tam bola kolónka o tom, že keď nezrušíte účet, bude vám účtovaný nejaký poplatok 40€. Kde ale nabrali 99,96€ mi doteraz nie je jasné.
internetový nákup fiktívnej služby
chcem vrátiť peniaze v plnom rozsahu, to znamená 99,96€
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.