Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
16.11. jsem si na MALL.CZ objednal zboží v akci "BLACK FRIDAY", vše skladem.
Okamžitě přišel email "děkujeme za Váš nákup na MALL.CZ. Tímto e-mailem potvrzujeme, že jsme v pořádku přijali Vaši objednávku a zasíláme upřesňující informace. Objednávka č. 104935256, Datum doručení: 20.11.2018."
Čekal jsem do 26.11. telefonicky se na MALL nedalo dovolat, napsal jsem na reklamace email., bez odpovědi.
28.11. jsem se po dlouhém čekání dovolal a bylo mi řečeno, že objednávka "spadla do jiné složky", ale že objednávku můžou bez 3 položek, které jsou vyprodány poslat expres. Naivně jsem si myslel, že ceny které mě potvrdili budou platit, ale bohužel ceny byly samozřejmě vyšší. Operátorka tvrdila, že ceny potvrzené emailem dát nemůže.
Nevím jestli to byl úmysl nalákat na akční ceny kupující a potom za plné poslat, je to nefér.
Jakub Drábek
Omluvit se a zaslat zboží za potvzenou cenu.
|
Tweet |
Mezi subjekty byla uzavřena kupní smlouva, ze které stranám vznikají práva a povinnosti. Povinností prodávající je zboží dodat. Vzniklou smlouvu lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů. Jako zákonný důvod připadá pouze následná nemožnost plnění, kdy se dluh stane nesplnitelným až po vzniku závazku (např. zboží se přestalo vyrábět). Ovšem musí se jednat o objektivní stav. Plnění není nemožné, lze-li dluh splnit za ztížených podmínek, s většími náklady, s pomocí jiné osoby nebo až po určené době.
V případě, že je uveřejněna nabídka na internetových stránkách, je jejím přijetím (doručením objednávky) smlouva uzavřena. V případě, že se prodejci zvýší náklady na obstarání zboží nebo slevová akce skončí, nemůže to jít k tíži spotřebitele, který smlouvu uzavřel v dobré víře, nemohl tedy chybu prodejce předpokládat. Jakmile je smlouva jednou uzavřena jsou strany povinny plnit podle smlouvy řádně a včas.
V případě, že prodejce mění po přijetí objednávky cenu, mohlo by být takové jednání vyhodnoceno jako tzv. vábivá reklama dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele, která je klamavou obchodní praktikou. V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.