Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den,
19.9.2018 som si na stranke www.antik-variat.cz objednal knihy, objednavku som este v ten isty den uhradil.
1.) Tovar mi dodnes(k 28.11.2018) nebol doruceny(a ani som neobdrzal ziadny informacny email o zacati spracovania objednavky, odoslani zasielky, pripadne o ulozeni zasielky-pozeral som aj v spame).
2.) Na webstranke boli uvedene zavadzajuce udaje o dostupnosti tovaru(uz sa to tam nezobrazuje, ale predtym tam bolo uvedene skladom, alebo nieco take).
3.) Bolo mi poskytnute klamlive tvrdenie: “Odesíláme max. do 3 prac. dní.”.
Z vyssie uvedenych dovodov som 1.10.2018 emailom odstupil od zmluvy a ziadal som vratenie zaplatenych financnych prostriedkov naspat na ucet.
Napriek dalsej urgencii o vratenie zaplatenej sumy, ktora bola zaslana 22.10.2018, mi peniaze doteraz neboli vratene.
Obratil som sa na COI, ale odpisali mi, ze to nespada do ich kompetencii.
cislo objednavky v referencii
vratenie penazi
|
Tweet |
V daném případě může spotřebitel odstoupit od smlouvy hned ze dvou právních důvodů. Prvním je prodlení prodávajícího, který neplnil ve sjednaném termínu ani dodatečné lhůtě poskytnuté spotřebitelem.
Druhá možnost odstoupení od smlouvy uzavřené přes internet je zakotvena v § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupil-li spotřebitel od kupní smlouvy, společnost je povinná vrátit mu zaplacené peněžní prostředky včetně nákladů na dodání nejpozději do 14 dnů od odstoupení, případně od vrácení zboží, které je spotřebitel povinen vrátit do 14 dnů od odstoupení. Nesplněním této povinnosti ve stanovené lhůtě se společnost ocitá v prodlení a spotřebitel může požadovat i úroky z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení uschoval.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
Před tím, než se spotřebitel obrátí na soud, má možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.