Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Před několika dny jsem, bohužel, úplně náhodou zjistila, že náš rodinný příslušník trpící duševní poruchou, se u O2 zavázal na základě telefonicky vnucené nabídky o2 televize a internetu k odebírání těchto služeb. Celkově se měsíčně jednalo o 1500,- Kč. Služby pak přestal platit, ale firma mu je účtovala ještě celý rok. Vznikla tak za ním velká pohledávka.
Doručený modem od O2 nikdo nepřišel zapojit, služby tedy ani nebylo nikdy možné odebírat. V srpnu 2017 přestal vzhledem ke své poruše člen naší rodiny faktury od O2 platit a nereagoval na žádné upomínky, výzvy atd.
Vše teď musím řešit za něho já a zjistila jsem, že ačkoliv má O2 ve všeobecných podmínkách uvedeno, že přerušit dodávky služeb lze mj. pro, cituji
"..... soustavně opožděně platil nebo soustavně neplatil cenu za služby uvedené ve vyúčtování ceny, a to pouze po prokazatelném upozornění účastníka. Soustavným opožděným placením se pro účely tohoto ustanovení rozumí zaplacení nejméně 2 po sobě jdoucích vyúčtování ceny po lhůtě splatnosti. Soustavným neplacením se pro účely tohoto ustanovení rozumí existence nejméně 3 nezaplacených vyúčtování ceny.“,
účtovala v našem případě O2 přesto, že placeno nebylo mnoho měsíců a reakce na žádné výzvy a upomínky atd. byly nulové, služby ještě celý kalendářní rok. Tento postup O2 se mi zdá zcela účelový a neopodstatněný.
Samozřejmě jsem již za člena rodiny část dluhu uhradila, ale chci se bránit. Toto není přece přijatelná obchodní praktika.
Na O2 jsem psala, přislíbili mi možnost jednat o splátkovém kalendáři. Podmiňují to nyní ale další úhradou nějaké jimi stanovené částky.
Na moji žádost o prošetření tohoto postupu mi bylo písemně sděleno, že měsíční poplatky byly účtovány kvůli "trvání závazku". O délce trvání závazku ovšem nikde nemáme napsáno nic. Sama od O2 podobné služby odebírám a žádný "závazek", jak dlouho mi můžou službu účtovat, tam nemám. Nebudu platit - žádné služby mi neposkytnou.
Znovu tedy žádám o přešetření, neboť takové praktiky na bezbranných lidech považuji za nepřijatelné, nehledě na to, že služby O2 ani technicky nešlo odebírat. Jestli O2 služby po 3 měsícíh neplacení stejně "neodstřihla" my samozřejmě nemáme jak zjistit. A O2 toto musela dobře vědět.
Janoušková
O2 TV, Internet Optimal
Doplacení dlužných částek za 3 měsíce, po kterých mělo být odebírání služby ukončeno. Dobropis na všechny faktury, které následovaly po tomto obdoví.
|
Tweet |
Pokud je zmiňována duševní porucha, je nutné zvážit dopad této poruchy na platnost smlouvy. Dle občanského zákoníku každý člověk odpovídá za své jednání, je-li s to posoudit je a ovládnout. Odpovědnost za určité jednání není daná v případech, kdy osoba nemá schopnost jednání posoudit a ovládnout. Dle ustanovení § 581 občanského zákoníku je právní jednání neplatné, pokud jej učiní osoba, která k němu není způsobilá. Neplatné je i právní jednání osoby jednající v duševní poruše, která ji činí neschopnou právně jednat. Dopad poruchy na právní jednání by ale musel posoudit příslušný lékař. Skutečně záleží na tom, jakým způsobem ovlivňuje duševní porucha schopnost ovládnout a posoudit své jednání.
Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele na úseku komunikací provádí Český telekomunikační úřad. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušuje zákon o ochraně spotřebitele, je vhodné podat podnět tomuto úřadu.
Hezký den,
ráda vzniklou situaci prověřím, nicméně požádám o doplnění konkrétního údaje, tedy rodného čísla, podle kterého si budu moci služby daného zákazníka dohledat.
S pozdravem
Renáta Drastichová
Guru pro Social Media, O2 CZ
Dobrý den,
děkuji za reakci. Rodné číslo je osobní údaj a nebudu ho veřejně publikovat, promiňte. Nestačí Vám referenční číslo?
S pozdravem
Janoušková
Zdravím,
referenční číslo pro dohledání služeb bude také stačit.
S pozdravem
Renáta Drastichová
Guru pro Social Media, O2 CZ
ref.č. 0001009491
Hezký den,
děkuj za doplnění. Dle informací v systémech probíhaly k vámi uvedené službě standardní vymáhací kroky, nicméně celou záležitost předám k prověření na reklamační oddělení, požádám vás ještě o doplnění, na jakém čísle vás můžou kolegové zastihnout ohledně dalšího postupu.
Renáta Drastichová
Guru pro Social Media, O2 CZ
Dobrý den.
Ano, vymáhací kroky probíhaly, ale jak jsem psala úvodem, na žádnou z upomínek neregoval nás rodiiný příslušník ze strachu. Obálky ani neotvíral. Našla jsem je všechny schované... Kontaktní tel. 602 162 542.
S pozdravem
Janoušková
Děkuji, všechny informace jsem předala našim specialistům, ti vás budou kontaktovat ohledně dalších možností řešení.
Poprosím o strpení, než vám kolegové zavolají.
S pozdravem a přáním příjemného dne
Renáta Drastichová
Guru pro Social Media, O2 CZ
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den, děkuji za podnět k doplnění informací. Tedy: NIKDO z O2 se mi neozval, ovšem obratem nám zaslali dopis s tím, že zákazník má 2 měsíce na to, aby reklamoval službu a pokud tak neučinil, má se za to, že je vše v pořádku. Tím pádem službu odebírá. O2 je tedy čistá jako studánka. Fakt, že pokud příjem televize nezprovoznili, nemůže ji člověk logicky ani sledovat, samozřejmě nekomentovali.
A to, že službu, kterou nedodali, za níž potom zákazník neplatil, samozřejmě také zůstala bez komentáře. Dluh samozřejmě za člena rodiny splácíme, ale trváme na tom, že se O2 obohatila neoprávněně.
Jsme tedy zřejmě ve fázi, kdy je třeba se dovolávat nápravy jinými prostředky. Nicméně doufám, že O2 bude ochotna se dohodnout mimosoudně.
Děkuji DTestu za pomoc. Možnost sdílet své zkušenosti a problémy a vidět, že nejsme jediní, kteří s touto firmou mají potíže, nám velmi pomohla.
Na základě výše uvedeného vyjádření spotřebitelky stížnost uzavíráme.