Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#28305Nepochopená reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 17 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
28.11.2018, před 6 lety

Martin Pernica

Znění stížnosti

Nesouhlas se zamítnutím reklamace Kia Ceed
Dobrý den.
Dovoluji si reagovat na váš strojově zamítavý postoj k mnou psané reklamci pod ev.č.: 430849
Ve vašem protokolu je uvedeno,že samozřejmě na vině je stáří a opotřebení,na což se dá u auta vztáhnout všechno a což mě jako odpověď neuspokojuje.
Rád bych od Vás v nejbližší době získal přesné vyjádření,proč odmítáte spoluúčast jakožto prodávájící na opravě našeho vozu (psáno na manželku) v tomto konkrétním rozepsaném případě : Vozidlo při zkušební jízdě s nájezdem cca 120 000 nevykazovalo žádné vážnější problémy.Žádné varovné signalizace na budíku palubní desky,žádné slyšitelné nedostatky v nápravě ani pocit vibrací v řízení,k vozidlu servisní knížka.Motor nezamaštěný,pod vozidlem žádná skvrna od provozních kapalin,vozidlo čerstvě vykoupeno a ještě nebylo ani vyčištěno,takže jsem si ho mohl prohlédnout ve stavu jak přijelo a žádné velké problémy jsem neviděl.Jelikož jako firemní vozidla máme i několik vozů Kia Ceed,které neměly nikdy vážné potíže,nebylo nad čím moc váhat.Jakmile začala klouzat spojka po cca 2tis km,objevily se pod vozidlem olejové skvrny.Vozidlo bylo neprodleně odstaveno do servisu na výměnu spojky.Ale bohužel mechanik mi řekl že v spojka byla v pořádku,ale zničil ji olej který na ni natekl přes hřídel převodovky a že v převodové (spojkové) skříni už někdo nějaký zásah provedl (což poznal podle naneseného silikonu který nebyl nanesen strojově,ale ručně) a o čemž není v servisce ani zmínka a ve skříni z požadovaných 2 litrů oleje je sotva půl litru relativně čerstvého.Takže navrhl kompletně rozmontovat převodovku,provést její opravu a dát novou spojku.To bylo to necenění co jsme poslali.Nacenění bylo na cca 12500.
A teď k věci : Auto jsme koupili s tím že je to stroj a bude potřebovat údržbu,jasně.-brzdy,čepy,tlumiče,rozvody,filtry,baterie a další věci co jsou na denním pořádku které neřeším.Kdyby byla v háji spojka ,to pokazí náladu,ale co se dá dělat.
Tady se ale jedná o to,že mně se na vozidle v době kratší než dva měsíce (to jsem poprvé kontakoval firmu AAA o problému) projevila závada,která tam nepochybě byla již delší dobu a o níž neměl možná prodávající,určitě kupující (já) tušení a která poškodila další komponenty.Já,jakožto kupující jsem podle smlouvy splnil bez zbytečného odkladu svoji povinnosti o oznámení vady prodávajícímu (dost možná díky odstavení vozidla se převodovka nezničila úplně),v kupní smlouvě je jako "vlastnost" možný únik oleje uveden motor,ne převodovka,o ni je jen záznam že má standartní chod (žeby nová definice pro únik oleje?),tak proč odmítavý postoj a otřepané fráze?Firma AAA auto odkoupila a následně nabídla k prodeji vůz,který si podle údajů totožných s údaji v příloze kupní smlouvy nacenila na částku,kterou jsme akceptovali bez jakéhokoli smlouvání.Tak předpokládám,že poté,co se ukáže problém takového typu,jaký jsem zde uvedl(a o kterém kdybych věděl,tak by koupě určitě dopadla jinak nebo byla za jiných finančních podmínek)se prodávající se mnou jakožto zákazníkem,pokusí najít nějakou společnou řeč.Nebo potřebuji detailní konkrétní důvod po tomto mém kompletním nastínění situace,proč je moje reklamace zamítnuta,abych ji mohl eventuelně postoupit dále,protože zatím mám v hlavě § 597.Já si auto ponechám a bude opraveno tak jako tak.Jde mi i o to vidět,jestli AAA auto opravdu jsou zavrženíhodní tak,jak mnozí tvrdí,nebo jsou takoví jak o sobě hlásají a snaží se působit.Já chápu že při tom kolik aut mají a prodávají nemůžou mít všechno to puntíku prohlédlé a nemají kříšťálovou kouli,která jim řekne co na autě tehdy a tehdy odejde,ale rozhodně jsem zatím nikdy od nikoho neslyšel že by mu ve 120tis odešla manuální převodovka stářím a opotřebením.Auto mi nevydrží věčně a třeba taky za nějakou dobu někdo bude chtít auto,tak uvidíme,kam s ním půjdu.


Produkt

Kia Ceed skrytá vada


Požadované řešení

Spoluúčast na opravě / dodatečná sleva / detailní srozumitelné uvedení zamítnutí reklamace - z jakého důvodu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.11.2018 14:43, před 6 lety

Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, které je přiléhající konkrétní vadě, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí spotřebitel na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že spotřebitel o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).

Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.12.2018 14:17, před 6 lety

Vážený pane Pernico,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla (je potřeba brát v úvahu fakt, že auto má již 9 let). Opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
20.12.2018 23:39, před 6 lety


Martin Pernica

Vážená slečno Míková,dovolím si obsáhlejší reakci než na jakou jste zřejmě zvyklá a která je čistě moje a kterou nechci nikomu byť jen náznakem vnutit myšlenku,že zastupukete nefér jednající firmu pro kterou se zákazník stává po podpisu smlouvy jen trenažérem na odmítání reklamací.Nechtěl jsem nafťáka,abych si ušetřil nervy s dvouhmotou a vstřikama,o DPF nemluvě.Pokud koupím čtyřleté auto s nájezdem 270 tisíc a odejde turbo,nebo patnáctileté,kde se mi ze sedačky křiví páteř,tohle je podle mě stáří a opotřebení,které vychází z předchozího užívání.Tady můžete (podle mě) to zaklínadlo,které jste použili,aplikovat.Já naprosto chápu Vaše stanovisko jakožto zaměstnance firmy AAA auto,který je na tyto záležitosti školen,placen a máte můj naprostý obdiv že máte na to nervy jednat s nespokojenci,ale bohužel jste jen zopakovala obvyklé fráze a nikde ani slovo o tom,proč když podle vás převodovka má standartní chod,tak za dva měsíce mi udělá ze spojky jenom mastnou,ohoblovanou,drahou podložku pod nohu zahradního stolu.Snad když to je v pořádku,napíšu v pořádku a platí záruka,ne?Záruka.To je zase moje zaklínadlo na které se odvolávám já.Nechci po vás proplatit 8 vstřiků na Mercedes,chtěl sem ať se nám někdo ozve a vyřešíme to k oboustranné spokojenosti.A to že auto má 9 let?Vašimi slovy - Je potřeba brát v úvahu-na vozidle jsou komponenty které degradují (příklad) věkem (do očí bijící bývá lak),třením (brzdy),praktickým používáním (ošoupaný volant).Můj problém se týká převodovky.Když je něco uzavřeno a plave to v oleji,tak tam se zub času neprojevuje takovým způsobem jako jinde.Proto není problém,aby převodovka,klidně i z vrakoviště,bez problému fungovala mnoho let,i když je už dávno po tovární záruce.Pokud se chystá dosloužit,projeví se nejčastěji hučením a nic takového nebylo.Moje zkušenost.Toliko k Vašim devíti letům stáří auta.Snad je jedno jak je auto staré,obchod má nějaká pravidla a závazky.Tuším,že jsem na stránkách AAA auto viděl za hříšné peníze nejeden krásný veterán,na ten není snad záruka protože je starý?Opravdu to nevím,jen mě to napadlo se zeptat.Za mě se zde jedná o ukázkový příklad skryté vady.Auto se může pokazit po měsíci od sjetí z výrobní linky,nebo klidně po deseti letech,kus od kusu jiný příběh a je jedno,jestli stálo deset tisíc nebo milion.To Vám,protože určitě rozumíte autům,nemusím ani říkat a doufám že to neberete nějak špatně.V tom co se na autě rozbilo se někdo vrtal,aby to (toto je domněnka) jakože chvilku jelo,nikde o tom není ani zmínka,vy jste to prodali nám a za chvíli už jsem měl VIP parkovací místo v servisu.A to mě strašně s*r*,totiž vadí.Pardon.Že jste přizpůsobili cenu si nemyslím,ale to je můj osobní názor který nikomu nevnucuji,a navíc cena byla snad přizpůsobema trhu a stavu,jaký je uveden v přílohách kupní smlouvy(a to jsme opět u toho,že v převodovce teče olej není ani zmínka),nebo se mýlím?Rád bych od Vás dostal nějaké pro obě strany přijatelné,jednoduše proveditelné stanovisko jak to vyřešíme,i když je mi jasné,že s největší pravděpodobností mi napíšete,že pro vás je to hotová věc a popřejete mi hezký den.De facto to snad můžu považovat za možná klasický postup,takže bych se ani nemohl cítit uražen.Na závěr mohu říct že auto jezdí,poškozené komponenty byly nafoceny,mechanici sepsali na co přišli a problém byl předán u České obchodní inspekci jejíž stanovisko pro mě bude důležité a ukáže další směr,neboť jak bylo psáno i zde na Dtestu,v občanském zákoníku mou situaci ošetřuje paragraf a z praxe vím,že věta o stáří a předchozím užívání nejde aplikovat vždy a všude.Není to nic proti Vám,mně jde o princip kterého se budu držet.Strávil jsem hodně času snahou najít nějaké řešení,od reklamace na pobočce,přes (pouze ústní)snahu se domluvit na pobočce,že kdybych donesl komponenty,že by mi to nějak rozumně opravili u nich v dílně až po svou stížnost zde.Hezký den přeji a věřte,že tato reakce není psána s žádnou záští a hnána touhou ventilovat vztek a kopat kolem sebe.Martin Pernica

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.1.2019 13:06, před 6 lety

Vážený pane Pernico,
mám informaci, že je věc v řešení (reklamace bude znovu posouzena). Kolegové se s Vámi brzy spojí ohledně dalšího postupu, prosím vyčkejte.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.1.2019 22:23, před 6 lety


Martin Pernica

Vážená slečno Miklíková,před malou chvílí jsem nahlédl do vyjádření ADR.Z konce vyjádření,které vyzývá podnikatele,aby prokázal z jakého důvodu se neuplatní zákonná domněnka o zodpovědnosti,nebo vyhověl našemu návrhu v plném rozsahu jsem nabyl přesvědčení,že pokud by celá záležitost byla řešena soudně,trvalo by to bezpochyby dlouhou dobu,ale vyhráli bychom.Čas by byl,ale chceme se vyhnout soudu,protože jak jsem psal,jde o princip,nechceme soud a aby se rozdávaly pokuty.Já děkuji serveru vasestiznosti.cz a České obchodní inspekci za jejich čas a znalosti a teď jen netrpělivě čekám,až se ozvou vaši kolegové abych mohl oficialně napsat oddělení ADR naše rozhodnutí.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.2.2019 12:39, před 6 lety

Vážený pane Pernico,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byl kolegy již informován (resp. kolegové poslali nabídku ČOI). Dejte pak prosím vědět, jak jste byli spokojení.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
14.2.2019 19:59, před 6 lety


Martin Pernica

Hodnocení:

Komentář: Vyřízeno.Já děkuji za opětovné posouzení a alespoň částečně uspokojivý výsledek mezi námi.
S úctou
Pernica