Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 3.11.2013 jsem si v e-shopu Jiřího Bláhy objednal mlýnek na maso HÖFFNERxxx32. 4.11.2013 mně pan Báha objednávku potvrdil a mlýnek zaslal poštou na dobírku (DR6402802067M).Cena mlýnku 2190Kč,poštovné 99Kč,dobírka 30Kč.Celkem 2319 Kč.
Mlýnek jsem použil k semletí masa a v namletém mase jsem zjistil shluky kovových pilin.Na tuto skutečnost jsem upozornil prodejce J.Bártu a ten mi odpověděl,že při vrácení mlýnku mně vrátí maximálně 60% ceny protože jsem mlýnek už použil.S tímto rozhodnutím jsem nesouhlasil a podal jsem 19.11.2013 ČOI podnět k přezkoumání tohoto výrobku.
ČOI to předala KHS v Liberci a ta mně zaslala 10.3.2014 posouzení s výsledkem "pro uvedené použití nevyhovující".(č.j.spisový znak KHSLB 05460/2014/4.8).
Opakovaně zasílám panu Bláhovi elektronicky odstoupení od smlouvy a připojuji protokol od KHSLB a požaduji aby se k tomu vyjádřil,s tím,že když oprávněnost uzná mlýnek neprodleně zašlu.Pan Bláha nereaguje,hraje mrtvého brouka.
HÖFFNER xxx 32
Požaduji,aby prodejce uznal oprávněnost odstoupení od smlouvy a vrátil mně peníze včetně poštovného a nákladů na vrácení mlýnku.
|
Tweet |
Při odstupování od smlouvy z důvodu vadnosti zboží nemá na vrácení kupní ceny vliv fakt, že zboží bylo použito. Muselo by se jednat o nadměrné používání zboží, případně jeho zužitkování. Pokud tedy spotřebitel uplatnil reklamaci a prodejce závadu uznal, spotřebitel má právo na vrácení celé kupní ceny, pokud tento požadavek uvedl do reklamačního protokolu.
Jestliže prodávající peníze nevrátí dobrovolně, bude nutné se částky domáhat soudní cestou. V takovém případě je nutné prodávajícího nejprve písemně upozornit tzv. předžalobní výzvou, že v případě nevrácení kupní ceny do stanovené lhůty, se spotřebitel obrátí se svým nárokem na soud. Soud při jednání přihlédne zejména ke skutečnosti, zda byl výrobek reklamován a bude se zabývat přítomností vady. Proto doporučujeme pro případ, že reklamace nebyla uplatněna řádně nebo prokazatelně, písemnou reklamaci (doporučeně, nejlépe s dodejkou) u prodejce s vyjádřením dozorového orgánu. Korespondence zaslaná poštou má i při nepřevzetí právní účinky na rozdíl od komunikace elektronické. Prodejce by měl dále mít možnost zboží posoudit.
Pan Jiří Bláha byl o podané stížnosti informován, ale neprojevil zájem se k ní vyjádřit. Jelikož je služba VašeStížnosti.cz založena na principu dobrovolnosti, rozhodli jsme se případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Případný spor může být tedy řešen pouze v soudním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.