Počet nahlášených stížností: | 682 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 26.11.2018 jsem se zaregistroval na internetu a zaplatil prémiový účet na lisa18. Dne 28.11.2018 jsem písemně odstoupil od smlouvy a zažádal o vymazání veškerých osobních údajů ze serverů společnosti a zaslal jsem ho na e-mail společnosti. Společnost nereaguje na upomínku, že chci písemné oznámení o řešení dané situace a chci řešit věc dopředu a ihned.
Okamžité zrušení smlouvy o poskytování služeb v rámci odstoupení od smlouvy
|
Tweet |
Spotřebitel může odstoupit od smlouvy o poskytování služeb, pokud ještě nedošlo k jejich splnění. Započala-li společnost s plněním služeb na základě výslovné žádosti spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, uhradí spotřebitel společnosti pouze poměrnou část sjednané ceny za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení. Je-li sjednaná cena nepřiměřeně vysoká, uhradí spotřebitel společnosti poměrnou část ceny odpovídající tržní hodnotě poskytovaného plnění.
Pokud spotřebitel odstoupení od smlouvy ve stanovené 14 denní lhůtě zaslal prokazatelnou formou například prostřednictvím společností uváděné emailové adresy či faxu, popřípadě se pokoušel zaslat, ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí přeposlat společnosti znovu tento email, popřípadě fax, a tím prokázat snahu o včasné a řádné odstoupení od smlouvy v souladu s Všeobecnými obchodními podmínkami společnosti. Zkracuje-li společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace prostřednictvím našeho portálu, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese zdenek.vencl@c-date.com,
děkujeme Vám.
Odstoupil jsem od smlouvy řádnou formou na e-mail a přišla mi odpověď,že vzhledem k tomu, že byla služba vyuzita, tak nemám nárok na odstoupení od smlouvy. Pouze mi bude pozastavena prolongace služby. Nemohu souhlasit a již jsem kontaktoval právníka.
I kdyby došlo k využití služeb před uplynutím lhůty k odstoupení od smlouvy, musel by být spotřebitel o tom, že v takovém případě možnost odstoupit od smlouvy nemá, předem poučen a zároveň by k takovému postupu musel udělit výslovný souhlas, jinak postup není možný (§ 1837 písm. a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Navíc, i kdyby k udělení souhlasu řádným způsobem došlo (což je nepravděpodobné, jelikož spotřebitel o něm zřejmě neví), uvádějí všeobecné obchodní podmínky následující:
"Pokud jste požadovali, aby bylo poskytování služeb zahájeno během lhůty pro odstoupení od smlouvy, uhradíte nám přiměřenou částku, která odpovídá podílu již poskytnutých služeb do okamžiku, ke kterému nás budete o výkonu práva na odstoupení od této smlouvy informovat, ve srovnání s celkovým objemem služeb předpokládaných ve smlouvě."
Společnost se tedy výslovně zavazuje vrátit v případě využívání služeb před uplynutím lhůty k odstoupení od smlouvy alespoň poměrnou část provedené platby.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.