Počet nahlášených stížností: | 96 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 7 |
Odstoupila jsem od smlouvy zakoupeného zboží z důvodu nevhodné velikosti, a zboží odeslala zpět dle pokynů pro vrácení zboží prodejci.
Zboží jsem přijala od přepravní služby 21.11., 22.11 zaslala odstoupení od smlouvy a odeslala 23.11. poštou zboží zpět.
Načež mě prodejce šokoval informací, út 27. 11. 2018 :
Během kontroly šatů jsme zjistili, že šaty mají stopy opotřebení, jsou špinavé, zapáchají (fotky v příloze).
Z tohoto důvodu nemůžeme šaty přijmout a budeme odesílat zpět kurýrní službou PPL na Vaše náklady.
Vrácené zboží by mělo být zabaleno tak, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy. Takto vrácené zboží bude přijato pouze tehdy, když bude nepoužité, čisté, zbavené zápachu (např. parfémy, krémy) a s kompletním nepoškozeným obsahem (např. originální etikety, štítky, originální obal, sáček a krabice). Kupující bere na vědomí, že pokud vracené zboží bude poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno, zboží bude odesláno zpět kupujícímu na jeho náklady.
Odeslala jsem tedy prodejci elektronicky i písemně žádost o vrácení peněžních prostředků, protože jsem odstoupila od smlouvy a uvedla některá ustanovení z OZ, vady do 6ti měsíců o tom, že nejsem povinna kontrolovat věc atd.
Prodejce dne 30.11.2018 poslal elektronicky vyjádření: Shodně s obchodními podmínkami, vrácené zboží nesmí být poškozeno a nesmí mít na sobě stopy opotřebení mimo opotřebení v rámci obvyklé manipulace se zakoupeným zbožím (např. vyplývajícím z nutnosti vyzkoušení). Odeslali jsme Vám nové, čisté, nepoužité šaty opatřené původními visačkami.
Kvůli tomu, že byla snížena hodnota zboží, jsme oprávněni naúčtovat Vám poplatky spojené s uvedením zboží do originálního stavu. O tyto poplatky bude ponížena částka, kterou Vám vrátíme.
2 699 Kč - 1 349 Kč = 1 350 Kč
Doposud vlastně nevím jak jsem šaty opotřebila mimo rámec vyzkoušení, že mi chtějí naúčtovat takto nepřiměřenou finanční částku; na 2fotografiích je vyfocené černé pozadí s označením ušpinění. Také nechápu proč mi posílají další šaty - nežádala jsem o výměnu, ale odstoupila jsem od smlouvy - od pohledu kvalita neodpovídá ceně ani velikost a mám za to, že to jejich úmysl při vrácení zboží na zákazníky zkoušet tyto praktiky. V souběhu jsem totiž nakupovala u dalších 3 e-shopů různé šaty,2 neúspěšné nákupy- po odzkoušení jsem zboží vrátila a peníze už mám i na účtu zpět.
šaty Lima černé PO3365-12 vel.42/XL za 2699,- Kč
Chci vrátit peníze , které jsem prodejci za šaty zaplatila, šaty jsem nezničila ani nijak neopotřebovala nad rámec vyzkoušení a odstoupila jsem od smlouvy... nové zboží jsem si neobjednala. Nesouhlasím se snížením finančních protředků, je to nepřiměřené a neoprávněné.
Mohu doložit veškerou komunikaci.
|
Tweet |
Spotřebitelka má dle § 1829 odst. 1 písmene a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží na to, aby odstoupení u prodávajícího uplatnila. V návaznosti na to má prodávající povinnost jí dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od ní na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitelka ještě nevrátila zboží nebo neprokázala jeho odeslání.
Občanský zákoník neumožňuje pozdržení platby v případě poškození zboží spotřebitelkou. V takové situaci je možné dle § 1833 občanského zákoníku pouze to, aby si prodávající nárokoval tzv. snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Jestliže k takovému snížení vracené částky dojde, měl by prodávající prokázat, na základě čeho se tak stalo, a to že zboží bylo poškozeno skutečně spotřebitelkou. Neprokáže-li to, nemá nárok na ponížení vrácené částky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.