Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#28375Vyplacení pěnez

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

29 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.11.2018, před 6 lety

Zuzana Kašparová

Znění stížnosti

Dobrý den, třikrát už jsem volala a žádala o řádnou kontrolu jak jste mi poslali peníze zpět na účet. Peníze mám na účtě jako blokovanou částku a stále je nemám. Tvrdíte, že jste je poslali a banka tvrdí, že je blokujete vy. Chci svoje peníze zpátky. Bylo to 17.11 a je 30.11 a peníze stále nemám!!.. Na email už nereagujete a na info lince mě odbudete tím, že to dáte na finanční oddělení.


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.11.2018 11:08, před 6 lety

Z dané stížnosti není zcela zřejmé z jakého právního důvodu společnost spotřebitelce částku vrací. Níže budou popsány 3 nejpravděpodobnější varianty, pokud se však jedná o jiný důvod, prosíme o jeho upřesnění.

Pokud spotřebitelka odstoupila od smlouvy uzavřené přes internet do 14 dnů od uzavření smlouvy dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má prodávající povinnost vrátit zaplacenou částku do 14 dnů po odstoupení od smlouvy dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V případě, že tak neučiní ocitá se v prodlení a spotřebitel může navíc požadovat i úrok z prodlení v zákonné výši.

V případě, že má společnost vracet částku z důvodu odstoupení od smlouvy v rámci reklamačního řízení, pak platí, že celá reklamace má být vyřízena do 30 dnů od uplatnění reklamace. V této lhůtě je společnost povinna vyplatit částku spotřebitelce tak, aby s ní mohla skutečně disponovat.

Pokud došlo k odstoupení od smlouvy pro marné uplynutí lhůty k vyřízení reklamace, pak zákon lhůtu k vyplacení částky neukládá. Není-li sjednán čas plnění, platí že věřitel může požadovat plnění ihned a prodávající jakožto dlužník je poté povinen splnit závazek bez zbytečného odkladu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.12.2018 10:49, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.