Počet nahlášených stížností: | 64 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dne 26.11. jsem obdržel zprávu, že mi DPD bude doručovat následující den zásilku objednanou a předem zaplacenou přes e-bay - číslo zásilky u DPD je 13825017899594. U zásilky jsem si změnil přes call centrum DPD doručení na výdejní místo. V ve středu 28.11. měl balíček dojít na výdejní místo dle informací od DPD v jejich aplikaci. Ve čtvrtek 29.11 když jsem se pro balíček zastavil mi bylo řečeno že na výdejně nic nemám. Dnes 30.11 . jsem volal a na podporu DPD a bylo mi sděleno, že ve čtvtek se hned vrátila zásilka odesílateli z důvodu nepřevzetí zboží. DPD si ze mě dělá asi srandu, na vyzvednutí zásilky je týden a ne den. Zásilka mě stála 1083,- Kč a z toho 337.48 Kč mě stála doprava, která je evidentně naprosto nespolehlivá. Co teď? Byl to dárek k Vánocům. Zboží bylo zaplacené předem a já nemám teď ani dárek ani peníze. Takže zkažené Vánoce. Prosím DTest o radu jak postupovat dále při nárokování kompenzace za nedoručené zboží a za újmu, která mi při tom vznikla a žádám DPD o vyjádření jak hodlá vzniklou situaci vyřešit.
Děkuji
Tomáš Moravec
Pokud neexistuje možnost jak by DPD zajistilo na své náklady doručení zmíněné zásilky, žádám uhrazení vynaložených prostředku na zboží a k tomu adekvátní kompenzaci.
|
Tweet |
Co se týká nesplnění povinnosti dodat zásilku řádně dle zasílatelské smlouvy, bylo by nutné namítnout skutečnost, že se zasílatel nepokusil zásilku dodat a tím porušil povinnost ze smlouvy, kterou má uzavřenou s odesílatelem (prodejcem), který by mohl vadné poskytnutí služby reklamovat.
Za doručení zboží ve vztahu mezi prodávajícím a spotřebitelem však odpovídá prodávající. Nebylo-li spotřebiteli zboží dodáno (ač chybou přepravce), měl by kontaktovat prodávajícího a trvat na dodání zboží. Prodávající pak sám může uplatnit reklamaci u přepravce.
Pokud prodávající nedodá zboží včas, ocitá se v prodlení. Spotřebitel prodejci poskytne dodatečnou přiměřenou lhůtu k plnění (může ji poskytnout i mlčky), nedodá-li prodávající zboží ani v dodatečné lhůtě, může spotřebitel od smlouvy odstoupit. V takovém případě spotřebiteli prodejce vrátí zaplacenou částku.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.