Počet nahlášených stížností: | 47 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dovolte mi se poděli o nekalé praktiky obchodu Smarty CZ a iWant - Apple Premium Reseller, které mají stejné kontaktní údaje a nabízejí úplně stejný sortiment zboží.
Dne 28. 11. 2018 jsem si objednal v akční nabídce mobilní telefon iPhone XS 512 Gb za akční cenu 3 590 Kč na 5 ks skladem, (na ceně mi nepřišlo nic neobvyklého - akční nabídka, podobně jako u jiných obchodů např. CZC sleva 88% na mobilní telefon Honor Play sleva z 8 490 Kč na 1 017 Kč, Xiaomi Electric Scooter sleva přes 90 % z ceny 14 990 Kč na 214 Kč) objednávku jsme řádně dokončil, provedl platbu přes platební bránu, přišlo mi potvrzení o přijetí objednávky a termínu dodávky 30.11.2018. Dne 29. 11. 2018 mi přišel jen strohý e-mail, že dochází z jejich strany ke stornu objednávky a že mi telefon dodají za úplně jinou cenu. Čímž jasně porušily platně uzavřenou kupní smlouvy, k jejímu uzavření došlo z mé strany zaplacením zboží a z jejich strany potvrzením objednávky s termínem dodání. Dále mi přišli daňové doklady s evidencí o provedení platby EET.
Vše můžu samozřejmě v případě potřeby doložit.
V minulosti se již podobné případy staly, ale ostatní společnosti se k tomu postavili vždy čelem a zákazníkovi zboží dodali, aby si ochránili dobrou pověst a šlo vidět, že na prvním místě je vždy zákazník.
Pokud se najde někdo, ke komu se dané společnosti zachovali stejně, tak nabízím možnost podniknou další společné kroky a domoct se tak svých práv spotřebitele.
Z mého pohledu důrazně doporučuji se výše uvedeným obchodům vyhnout a zvolit raději jiné, protože nedrží jasně uzavřené kupní smlouvy a je nasnadě, že se velmi obdobně zachovají i v jiných případech, které člověk jako spotřebitel může někdy potřebovat řešit.
Jelikož jsem přístupem daného obchodu značně rozladěn, tak jsme již podnikl další kroky, podmět k ČOI - řešení v rámci ADR, podmět k živnostenskému úřadu, u finančního úřadu a také jsme psal na centrálu Apple, aby zvážili s kým spolupracují a že tyto obchody poškozují svým jednáním dobré jméno značky.
Adam
iPhone Xs 512 GB Gold
Dodržení kupní smlouvy, která byla řádně uzavřena a mobil byl řádně zaplacen. Také jsem navrhl kompromis na dodání jiného mobilu za stejnou akční cenu za jakou byl iPhone zakoupen.
|
Tweet |
Mezi subjekty byla uzavřena kupní smlouva, ze které stranám vznikají práva a povinnosti. Povinností prodávající je zboží dodat. Vzniklou smlouvu lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů. Jako zákonný důvod připadá pouze následná nemožnost plnění, kdy se dluh stane nesplnitelným až po vzniku závazku (např. zboží se přestalo vyrábět). Ovšem musí se jednat o objektivní stav. Plnění není nemožné, lze-li dluh splnit za ztížených podmínek, s většími náklady, s pomocí jiné osoby nebo až po určené době.
V případě, že je uveřejněna nabídka na internetových stránkách, je jejím přijetím (doručením objednávky prodejci) smlouva uzavřena. V případě, že se prodejci zvýší náklady na obstarání zboží, nemůže to jít k tíži spotřebitele, který smlouvu uzavřel v dobré víře, nemohl tedy chybu prodejce předpokládat. Jakmile je smlouva jednou uzavřena jsou strany povinny plnit podle smlouvy řádně a včas.
Pouze v případech, kdy by došlo ke zjevné administrativní chybě, že spotřebitel nemohl v dobré víře předpokládat, že by byl výrobek za uvedenou cenu skutečně prodán, může prodejce odůvodněně spotřebitele informovat o správné výši kupní ceny. V daném případě bude pro posouzení případu podstatné, že zboží bylo označeno v době nabídky jako akční zboží s určitou např. procentuální slevou.
V případě, že prodejce mění po přijetí objednávky cenu, mohlo by být takové jednání vyhodnoceno jako tzv. vábivá reklama dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele, která je klamavou obchodní praktikou. V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Adame,
jak jsme Vám již psali v emailové komunikaci s odkazem na naše obchodní podmínky: Rozhodnou skutečností při posuzování platnosti uzavření kupní smlouvy je zjevnost chyby v ceně. Zde je rozhodující hledisko běžného spotřebitele a zejména rozdíl mezi obvyklou cenou a cenou uvedenou v internetovém obchodě. Cenou obvyklou se rozumí dle zákona o cenách cena shodného nebo z hlediska užití porovnatelného nebo vzájemně zastupitelného zboží. Pokud tento rozdíl bude značný, je zcela zřejmé, že se jedná o zcela zjevnou chybu a zřejmý omyl, jejímiž následky je neplatnost uzavřené kupní smlouvy.
Vzhledem k tomu, že běžná cena telefonu iPhone XS 512 GB je 40 489,- Kč, byla uvedená cena 3590,- Kč zjevnou chybou a měli jsme právo zneplatnit uzavřenou kupní smlouvu. Tato skutečnost Vám byla sdělena emailem, telefonicky i osobně u nás na prodejně
Nicméně dne 13.12.2018 došlo k mimosoudní dohodě mezi naší společností a Vámi. Tímto považujeme celou situaci za ukončenou.
S pozdravem
Pavlína Slavíková
Reklamační oddělení
Smarty CZ
Dobrý den všem,
ano mohu potvrdit, že je vše naprosto v pořádku. Nakonec jsme zjistil, že firma si váží svých zákazníků a hledá neustále možnosti, jak situaci vyřešit ke spokojenosti všech zúčastněných stran. Nyní mohu s klidným svědomí říct, že je tu firmy Smarty zákazník na prvním místě.
Stížnost na základě výše uvedeného vyjádření uzavíráme.