Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
dne 22.11.2018 jsem reklamoval tyčový vysavač Electrolux ZB3102 ve společnosti Alza.cz. Problém, který se u zařízení starého 23 měsíců vyskytl byl, že zařízení vysávalo při nízkém výkonu cca 2 minuty (výrobce uvádí 21 minut). Vyjádření servisního střediska společnosti Electrolux bylo následující:
u vysavače jsou baterie se sníženou kapacitou, v případě zájmu o opravu je tedy nutné je vyměnit. Na baterii jakožto spotřební materiál se záruka nevztahuje.
Výměna baterií vyjde na 1560 Kč s DPH
Chápu, že v průběhu používání se životnost baterie zkracuje, nicméně servisní středisko, které záruční opravu řešilo vůbec žádným způsobem nepodložilo své vyjádření a navíc neurčilo o kolik % se kapacita baterie snížila. V tuto chvíli je čas vysávání o 90% nižší než u nového zařízení.
Způsob zamítnutí reklamace mi nepřijde oprávněný. Dle právních rad na dTestu je záruční doba na NABIJECÍ baterie 24 měsíců pro koncového uživatele, což servisní středisko vyvrací tím, že tvrdí, že se jedná o spotřební materiál.
tyčový vysavač Electrolux ZB3102 ,popis produktu ELXVTA10
Rád bych, kdyby se mi někdo přímo ze společnosti Electrolux ozval a pomohl mi s řešením této situace. Nesouhlasím s tím, že si musím uhradit v záruční době celou novou baterii, která během 23 měsíců ztratila cca 90% kapacity(Zařízení jsem využíval dle uživatelského manuálu).
Moc děkuji
|
Tweet |
Ve vztahu ke spotřebiteli odpovídá za vady výrobku prodávající, nikoliv výrobce. Proto je třeba obracet se se stížností na nesprávné vyřízení na prodávajícího (spol. Alza), nikoliv na výrobce (spol. Electrolux).
Odpovědnost prodávajícího za vady zboží se podle § 2167 písm. b) občanského zákoníku nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. I na samotnou baterii je záruka 24 měsíců, samozřejmě se musí přihlížet k tomu, že některé typy baterií jsou spotřební a nejdou nabíjet, jejich životnost tedy nemusí dosahovat celé délky záruční doby. Na nabíjecí baterie je záruka běžných 24 měsíců. Dle judikátu Okresního soudu v Příbrami, sp. zn. 10 C 230/2011 by standardní pokles kapacity baterie po 24 měsících měl být cca 50%. Vyplývá tak z norem ČSN EN 61951-1a a ČSN EN 61951-2.
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.