Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dnes jsem jela z Brna do České Třebové vlakem s pravidelným odjezdem 18.38. Jelikož byla venku zima, čekala jsem do 18.30 v hale, pak jsem teprve šla na nástupiště, abych tam dlouho nemrzla. Po dalších cca 8 minutách, kdy už měl vlak odjíždět, jsem se z rozhlasu dozvěděla o zpoždění vlaku - 10 minut. Zpoždění se ještě natáhlo na 15 (ve finále 20, ale to už nehlásili) minut. To se o zpoždění nevědělo o půl sedmé, osm minut před odjezdem?!!! Samozřejmě že vědělo!! Proč ho nenahlásili dřív, aby člověk zbytečně nemrzl na peróně a mohl počkat v hale? Už jsem doma, ale pořád naštvaná a zmrzlá, ani ta hodina ve vlaku mi nepomohla. Nedivím se, že cestující odcházejí ke konkurenci, když se takhle chováte. Jezdím s ČD častěji, ale dnes to byla opravdu hrůza. Zpoždění je běžné (dnes do Brna též, odjezd z České Třebové ve 13.51 včas, příjezd do Brna s 20 minutovým zpožděním - čekalo se v Židenicích), ale to zbytečné mrznutí venku je vrchol arogance k cestujícím!!!
Zdravím Jana Kántorová
Jak by měla vypadat reakce na moji stížnost? Zlepšit služby ohledně hlášení zpoždění. Ohlásit ho v době, kdy už má odjíždět, je poněkud zpozdilé, nemyslíte? Aby se člověk mohl podle zpoždění zařídit, jít na kafe, odjet s konkurencí nebo alespoň počkat v teple haly.
Mě osobně asi nepomůžete, nohy mě asi zahřát nepřijdete, že?
|
Tweet |
Včasné hlášení zpoždění vlaků by mělo být zájmem společnosti, není však právní předpis, který by stanovoval minimální časový úsek před řádným odjezdem vlaku, ve kterém by přepravce byl povinen zpoždění hlásit. Jestliže ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě nebyl cestující přepraven včas, nemá právo na náhradu škody.
Avšak dle smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu náleží cestujícímu také za určitých podmínek i odškodnění za zpoždění.
A to dle následujících pravidel:
25 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 400 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 50 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 200 Kč při zpoždění 120 a více minut.
Nebo jednorázové odškodnění pro držitele jízdenky IN 100 ve výši: 50 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 100 Kč při zpoždění 120 a více minut.
Více informací nalezne spotřebitel na webové adrese: http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/odskodneni-cestujicich/-7879/
Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.