Počet nahlášených stížností: | 123 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 8.11.2018 byla zakoupena dětská zimní obuv 1565516/39 v prodejně Deichmann na adrese: Husova 623, 261 01 Příbram.
Při prodeji nám bylo doporučeno paní prodavačkou užítí impregnačního spreje, aby obuv nepromokla. Impregnace obuvi přoběhla následující den po zakoupení.
Naimpregnovaná obuv byla uložena po dobu tří dnů v suchém prostředí panelového bytu při teplotě 21°C.
Tato obuv byla poprvé užita dne 1.12.2018 ve 12:30hod.Po cca 10minutách užití chůze po chodníku tato obuv promokla tak, že ponožky v obou těchto botách byly tak mokré, že by se daly doslova ždímat.
Tato obuv byla jěště tentýž den 1.12.2018 ve 13:10hod odnesena na reklamaci na prodejnu Deichmann na adrese: Husova 623, 261 01 Příbram.
Na prodejně byla reklamace řešena s vedoucí této prodejny.Paní vedoucí obě tyto boty vzala do ruky a podivovala se nad tím, jak jsou obě uvnitř velmi vlhké. Vlhkost uvnitř obuvi také zkoušela i přivolaná paní prodavačka, která se taktéž podivovala. Paní vedoucí si nebyla jistá v řešení této reklamace a proto odešla do skladu, kde měla údajně kontakovat svou nadřízenou. Po chvilce čekání paní vedoucí přišla a začala vyplňovat beze slov reklamační protokol. Dotazoval jsem se paní vedoucí opakovaně na řešení této reklamace, ale paní vedoucí mi opakovaně odmítla odpovědět. Po pár minutách mi paní vedoucí konečně prozradila způsob řešení této reklamace a to zamítnutím mé reklamace na místě.
Reklamace mi byla zamítnuta z důvodu špatného užívání a to tím, že tato zimní obuv se může užívat pouze, když je v zimě venku velmi suché prostředí. (nevlhké prostředí).
Převzal jsem si zpět vlhké boty i s reklamačním protokolem a odešel z prodejny. Tímto Vás velmi prosím o pomoc s řešením této reklamace.
Dětská zimní obuv 1565516/39
Vrácením kupní ceny z důvodu ztráty důvěry k tomuto výrobku (obuvi)
|
Tweet |
Prodávající je povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků, o způsobu použití a údržby výrobku a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby. Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu v českém jazyce a aby byly srozumitelné.
Pokud prodávající spotřebitele o způsobu použití a údržby věci řádně neinformoval, je odpovědný za poškození, které vzniklo v důsledku nesprávného použití věci. Dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR sp. zn. 33 Cdo 3620/2008 se za vadu na věci považuje také poškození, ke kterému došlo v souvislosti s nesplněním informační povinnosti ze strany prodávajícího dle § 9 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele.
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Společnost DEICHMANN-OBUV s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, jež je založena na principu dobrovolnosti. Přesto nám poskytla alespoň obecné vyjádření, které připojujeme níže.
"V případě zájmu poskytnutí zpětné vazby na společnost DEICHMANN-OBUV s.r.o. můžete učinit na e-mailové adrese service-cz@deichmann.com, případně prostřednictvím kontaktního formuláře na internetových stránkách www.deichmann.com. Děkujeme."
Z výše uvedeného důvodu stížnost uzavíráme. V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009. Spotřebitel má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.