Společnost


STANDARD ENERGY s.r.o.

Počet nahlášených stížností:17
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#28423Uvedení v omyl a nepříjemná komunikace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 17 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.12.2018, před 6 lety

Zdněk Zvářal

Znění stížnosti

V omylu uzavřena neexistující smlouva viz. příloha nahrávka hovorů


Produkt

energie -plyn


Požadované řešení

ukončení nepříjemné komunikace a omluva


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.12.2018 10:53, před 6 lety

Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jež je nekalou obchodní praktikou. Jestliže naopak společnost záměrně vede hovor takovým způsobem, že se přihláška jeví jako nezávazná, i když tomu má být ve skutečnosti naopak, jedná se o klamavé konání, které je také nekalou obchodní praktikou. Užívání nekalých obchodních praktik ve vztazích se spotřebitelem je zakázáno § 4 odst. 4 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Pokud poskytovatel aukcí energií užívá při poskytování služeb nekalé obchodní praktiky, doporučujeme spotřebiteli, aby takové jednání společnosti nahlásil na Českou obchodní inspekci. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese https://www.coi.cz/podatelna/.

Co se týče smluvní pokuty při ukončení závazku, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.

Jestliže by tedy ujednání o deaktivačním poplatku, který má formu smluvní pokuty, bylo výslovně, srozumitelně a jednoznačně zmíněno v průběhu telefonního hovoru a spotřebitel by s ním souhlasil, bylo by možné konstatovat, že byl poplatek ujednán. Jestliže však byla informace o poplatku uvedena nejednoznačně nebo vůbec, není podle našeho názoru jeho vymáhání po spotřebiteli oprávněné.

Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena po telefonu, je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy, což stanoví § 1829 odst. 2 občanského zákoníku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.12.2018 14:58, před 6 lety

Dobrý den,
Distanční uzavírání smluv skrze telefon, nebo email je v dnešní internetové době už naprostá samozřejmost.
Distančně uzavíráme smlouvy pouze v případě, že nám zkz. dal předem souhlas o zpracování osobních údajů dle nového předpisu EU/GDPR.
Naše společnost při takovém uzavírání smluv dbá na to, aby klient byl maximálně informován při samotném distančním hovoru.
Klientovi je sděleno:

1) Název společnosti.
2) Hovor se nahrává.
3) Že se jedná o distanční způsob uzavření smlouvy o přihlášce do výběrového řízení na (elektřinu, plyn)
4) Ověření totožnosti zákazníka.
5) Podmínky výběrového řízení a garance pro zákazníka.
6) Případná pokuta za nedodržení podmínek.
7) Dle občanského zákoníku 14denní lhůta pro odstoupení od uzavření této distanční smlouvy.
8) Tážeme se zákazníka, zda pro něj bylo vše srozumitelné.
9) Tážeme se zákazníka, zda se hlásí do výběrového řízení za řečených podmínek. (ano, ne)
10) V případě, že ano obratem zákazníkovi odesíláme vše v písemné podobě doporučeně na jeho adresu, pokud není domluveno jinak.
11) Součástí dopisu je vyplněná samotná přihláška, kde je znova zákazník informován o celém průběhu výběrového řízení samozřejmě i že (Dle občanského zákoníku má 14denní lhůtu pro odstoupení od uzavření této distanční smlouvy.)
Všeobecné obchodní podmínky, také plná moc zda se rozhodne pokračovat v případě, že nesouhlasí je součástí dopisu vzor pro odstoupení, reklamační formulář a samozřejmě předplacená odpovědní obálka.
Dále jsou všude uvedeny kontakty na naši společnost. (infolinka, internetové stránky, email).
Pro zákazníky jsme jednoduše k dispozici na naší infolince + 420 778 888 119 , kde jim rádi zodpovíme veškeré dotazy, zároveň naše společnost nabízí i poradenství možnost osobního jednání, kdy po domluvě se zákazníkem přijedeme na předem sjednanou schůzku.
V rámci výběrového řízení oslovujeme několik velkých i malých dodavatelů. Tito dodavatelé se zavazují dodržet dané garance našeho výběrového řízení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.1.2019 23:16, před 6 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.2.2019 09:53, před 6 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.