Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Byla ukončena dodávka plynu a přechod k jinému dodavateli. Po měsíci jsem dosud nedostal konečné vyčtování a fakturu na cca 8 000,- Kč.
Dne 20.10.2018 byl dán dotaz - kdy bude dostanu konečnou fakturu a kdy bude uhrazen přeplatek? dosud bez odpovědi.
Dne 29.11.2018 opět urgována faktura a uhrazení přeplatku za plyn-zatím bez odpovědi
Ukončení odběru plynu je pro nesouhlas se zvýšením fixované ceny o cca 60% k 31.10.2018
Požaduji provést vyúčtování odběru plynu na základě předaného skutečného stavu plynoměru a vystavit fakturu na přeplatek a následně uhradit fakturu. úUhrada měla být provedena do 14-ti dnů po zdanitelném plnění - 31.10.2018.
|
Tweet |
Pokud společnost nevrátila přeplatek v ujednaném termínu, ocitá se v prodlení. Spotřebitel v takovém případě může žádat vyplacení přeplatku ihned a navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nebyl-li přeplatek vyplacen včas, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.
Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu náleží spotřebiteli náhrada ve výši 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 7 500 Kč.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se obrátit na Energetický regulační úřad, jenž rozhoduje spory mezi spotřebiteli a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie.
Spotřebitel nám zaslal následující doplnění ke stížnosti:
"7.12.2018 mi dodavatel poslal fakturu na přeplatek - cca 7 700,-Kč se splatností 7.1.2019.
Do dnešního dne nic dalšího nepřišlo, faktura není uhrazena."
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Spotřebitel nám sdělil, že k dnešnímu dni (14. 1. 2019) obdržel úhradu přeplatku. Stížnost proto uzavíráme.