Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
v létě zakoupený smart box měl mít deklarované parametry -sílu wifi, dosah wifi.,... po 3 týdnech / dovolená / jsem chtěla box vrátit , ale neochotná pracovnice mi smartbox odmítla vzít zpět. Smart box opravdu nedosáhne do poloviny místností v domě / bydlíme ve starém domě /. Nikde nebylo u reklamy a návodu smartboxu psáno, že není vhodný do starých domů. V létě i nyní při podání reklamace mi byl jasně řečeno , že smart box ve starých domech nefunguje. Po hovoru s pracovníkem z reklamačního oddělení O2 / snažil se mi vysvětlit funkci smartboxu/ ... mi přišla SMS, že reklamace byla uzavřena. Jsem opravdu bezradná.... moc děkuji za pomoc. Předchozí wifi router byl starý, s prasklým plastem , ale dosah wifi byla i přesto větší .
o2 smartbox
vrácení - v našem domě nefunkční
|
Tweet |
Do 14-ti dnů od převzetí zboží může spotřebitelka odstoupit od kupní smlouvy bez uvedení důvodu, pokud však zboží zakoupila distančním způsobem, tedy například na internetu, jak stanoví § 1829 občanského zákoníku.
Pokud již uplynula uvedená lhůta, lze zařízení pouze reklamovat, a to pokud nesplňuje jakost při převzetí. Ustanovení § 2161 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, stanovuje, že zboží musí odpovídat určité jakosti, tedy musí mít ujednané a deklarované vlastnosti, musí být způsobilé k účelu, k němuž se obvykle používá nebo který prodejce uvádí.
Pokud tomu tak není, má spotřebitel práva z vadného plnění z důvodu nesplnění jakosti při převzetí podle ustanovení § 2169 odst. 1 občanského zákoníku. Primárně má nárok na opravu zboží případně výměnu věci, nebo její součásti za novou. Teprve v případe, že pro prodávajícího nebude možné takto vadu odstranit, pak na odstoupení od smlouvy, tedy i vrácení peněz.
Dobrý den,
mrzí mě, že nejste se zařízením spokojena.
Obecně je dosah Wifi u Smart Boxu opravdu dobrý. Dosah však ovlivňují i lokální podmínky a záleží také, jak máte WiFi nastavenou, jestli máte nastavenou WiFi jen na frekvenci 5 GHz nebo i 2,4 GHz. WiFi na 5 GHz umožňuje výrazně rychlejší přenosy dat než WiFi na 2,4 GHz, ale její prostup přes překážky je z fyzikální podstaty vždy horší než u 2,4 GHz a má tedy přes překážky horší dosah.
Pomoci by mohlo změnit nastavení WiFi. Můžou však existovat místa, kde jsou lokální podmínky horší a ani Smart Box zde nepomůže a řešením by bylo pořízení WiFi repeateru.
Co se týče změny nastavení WiFi, nejdříve se podívejte do mobilní aplikace O2 Smart Box, jestli máte v nastavení WiFi nastaveny obě WiFi (pro 5 GHz i 2,4 GHz) v sekci WiFi a síť. Pokud ne, nastavte podle tohoto návodu: http://bit.ly/2QA9HYg
Dále se v aplikaci O2 Smart Box podívejte, jestli máte zapnutou funkci Smart WiFi opět v sekci WiFi a Síť. Pokud ano, vypněte ji. Pokud ne, zapněte ji. Kdyby se dosah nezlepšil, zbývá ještě možnost změnit vysílací kanál WiFi na jiný. Může se totiž stát, že v okolí je více WiFi sítí, které vysílají na kanálech, které jsou už více zahlcené a zde by pomohl kanál změnit manuálně u Smart Boxu ve webovém nastavení Smart Boxu.
Postup je tento:
V mobilní aplikaci O2 Smartbox na telefonu klikněte na WiFi a síť - Pokročilá nastavení sítě - Nastavení WAN. Vygeneruje se Vám kód a ten zadáte na stránce http://internet.o2/. Na této stránce poté zvolíte ,,Wi-Fi Scanner“, kliknete na ,,Launch“ a poté na ,,use best channel“. To stejné nastavte i pro 5 GHz WiFi, když se přepnete v nastavení na 5 GHz WiFi.
S pozdravem
Anna Typovská
Guru pro Social Media, O2
Dobrý den, bohužel vše tyto rady jsou pouze rady ... a neřeší problém s dosahem O2 Smartbox v našem starém domě - pokud by v upoutávce na O2 Smartbox nebo na stránkách 2 v reklamě na smartbox byla zmínka o nevhodnosti ve starém domě, nikdy bych ho nekoupila, protože původní starý Huawei je funkční a funkčně lepší. Řešila jsem tento problém již s několika zaměstnanci u O2 p telefonu a první otázka, když si vyslechli můj problém, bylo, jestli náhodou nebydlíme ve starém domě.... I po takové zkušenosti by měla firma prodávající výrobek dopředu na tuto skutečnost upozornit. Pořád trvám na vrácení a nevyřešení problému, protože Smartbox nefunguje jak bylo deklarováno.
Jestliže skutečně jisté fyzikální vlastnosti domu (zdivo apod.) komplikují přenos WiFi signálu zásadním způsobem, takže dojde k výraznému snížení dosahu zařízení, potom může z důvodu této vady uplatnit spotřebitelka reklamaci, a pokud neobdržela o problematických vlastnostech zařízení před uzavřením smlouvy informaci, měla by ji být přiznána práva z vadného plnění dle § 2169 odst. 1 zák. č. 89/2012 Sb. Jestliže má totiž zařízení problémy s prostupností signálu, o kterých společnost neinformuje, nelze se odpovědnosti za tuto vadu zbavit tím, že odkáže spotřebitelku na nákup WiFi repeateru.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat.
Dobrý den,
přestože jsem vám sdělila veškeré informace včetně toho, jak lokální podmínky ovlivňují WiFi, váš nesouhlas s již vyřízenou stížností k funkčnosti Smart Boxu dnes znovu předávám na specializované oddělení reklamací a stížností. S vyjádřením vás budou kontaktovat přímo specialisté.
S pozdravem a přáním hezkého dne
Anna Typovská
Guru pro Social Media, O2
Bohužel O2 mně kontaktovala s tím, že věc je uzavřena v můj neprospěch, že bylo mou "povinností" se před koupí zeptat, jestli O2 smart box bude fungovat ve starém domě...
Jelikož se spor nepodařilo vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Z naší strany jsme bohužel nuceni stížnost uzavřít, jelikož se možnosti naší služby vyčerpaly.