Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#28441Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.12.2018, před 6 lety

Michaela Trnková

Znění stížnosti

Dobrý den,
s takovým jednáním, jako jsem zažila od společnosti Alza.cz jsem se ještě nikdy nesetkala. Objednala jsem si přes jejich e-shop notebook Dell inspirion 15, který jsem si vyzvedla 2.11. na prodejně a 20.11. jsem s ním přišla zpět na reklamaci, protože nefungoval. Sám jejich zaměstnanec mi řekl, že kdybych přišla o pár dní dříve, tak mi rovnou na místě vrátí peníze. Abych to upřesnila, notebook jsem měla zapnutý dvakrát, poprvé když jsem si ho přinesla domů, tak abych si ho nastavila a podruhé, když jsem objednávala dárek k Vánocům. Když jsem notebook chtěla zapnout po 3, tak už nenajel. Vždy po zadání hesla zčernala obrazovka a to bylo vše... Po pár dnech mi přišel e-mail, že reklamaci zamítají a ať si opravu uhradím sama, rovnou mi poslali i cenový návrh. To jsem okamžitě zamítla, notebook byl opravdu nový a z mé strany nepoškozený. Požádala jsem o přezkoumání autorizovaným servisem a vyžádala jsem si servisní zprávu, proč reklamaci zamítli, abych případ mohla kdyžtak řešit s Čoi a zároveň jsem je požádala o kontakt na nějakého vedoucího. Nic z toho mi nebylo posláno, přišla mi jen strohá odpověď, že se jedná o přehrání Sw a na to že se záruka nevztahuje. Můžete mi vysvětlit, jak si tohle můžou dovolit u nového zboží? Pokud mám správné informace, tak vada Sw je přehřátí softwaru, který se snad dodává spolu s notebookem nebo ne? A jak sem ho proboha mohla přehřát když jsem na něm byla dvakrát po půl hodině? Tohle absolutně odmítám. A jako perla na závěr mi dnes přišel e-mail, že si mám notebook přijít vyzvednout, že reklamace byla zamítnuta, protože se neprojevila žádná závada. Tak nejprve mi napíšou, že se jedná o vadu Sw a když jsem si opravu odmítla uhradit sama, tak napíšou, že se žádná neprojevila. Co je tohle za chování? Notebook si převzít nechci, je mi jasné, že se jedná o vadný kus. Zítra se chci ještě spojit s Čoi, ale můžete mi prosím poradit i vy?


Produkt

Notebook Dell inspirion 15.


Požadované řešení

Vrácení peněz a omluva.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.12.2018 08:31, před 6 lety

Prodávající odpovídá kupující, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelkou a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitelka může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitelka právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.1.2019 23:08, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.