Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na stanici Dobříš se mnoha lidem včetně mě stává pravidelně že paní výpravčí na přepážce nikdy nemá na vrácení (na 100,200 atd.bankovku)nebo hotovost nebo hotovost v pokladně a posílají lidi proměňovat si peníze všude jinde je ne u nich.A věty jako na 200kč vám nemám jak vrátit a jděte si proměnit jsou zde jako ojeta fráze každý den. PROSIM o nápravu a diky za kladné vyřízení A.Troller
PROSIM o nápravu a dostatek peněz na vrácení za listky
|
Tweet |
Tuto problematiku upravuje zákon č. 136/2011 Sb., o oběhu bankovek a mincí. Konkrétně jeho § 5 odst. 1 stanoví pro každého povinnost přijmout tuzemské bankovky a mince bez omezení, ledaže je oprávněn jejich příjem odmítnout. Oprávnění odmítnout se vztahuje např. na platbu více než 50 mincemi v jedné platbě. Avšak zákonný podklad pro odmítnutí platby příliš velkou bankovkou neexistuje. Platební podmínky by mohl mít případně prodejce určitým způsobem regulován ve svých smluvních obchodních podmínkách.
Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.