Počet nahlášených stížností: | 152 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Cestoval jsem 29.listopadu 2018 k linkou 709 z Paříže do Lyonu. Vyjížděli jsme v 11:00 a kolem 12:30 se autobus zastavil někde uprostřed silnice abychom se najedli, jenomže pak bohužel se stalo to, že mi řidič ujel, aniž by jsi všiml, že už tam nejsem. Takže jsem zůstal sam v cizí zemi bez zavazadla se všemi věcmi, Bohužel jsem v tom zavazadle měl i druhou peněženku s kreditkami a 240€. S sebou jsem pouze peněženku s dokladami a 20€. Naštěstí se mi podařilo někoho stoupnout na dálnicí, aby mě odvezli do Lyonu, ale jakmile jsem zjistil že v Lyonu nebudu dřív než autobus společnosti Flixbus, tak jsem co nejrychleji vyplnil formulář na jejích stránkách a pak jim zavolal, aby se hlavně postarali o můj kufr (80x50x30) v zavazadlovém prostoru. Jenže na lince mi řekli, že bohužel kontakt na řidiče nemají, ale že se nemám ničeho bát, řidič se o to prý postará.
Jenže můj kufr se nenašel, takže já sam musel shánět kontakt na dopravní společnost, která jim provozuje linku 709, v pobočce Flixbux na nádraží Perrache v Lyonu mi rovnou řekli, že nemůžou nic dělat. Přiznám se, že takhle laxní přístup od přepravní společnosti jsem snad nikdy nezažil. Obvolal jsem oddělení ztrát a nálezů na nádraží i ve městě. A po neúspěšném hledání na vlastní pěst, jsem se rozhodl jít na polícii a nahlásit to jako krádež.
Musel jsem kvůli tomu v cizí zemi vystačit na několik dní s 20€ než mi poslali peníze s domova. Naštěstí jsem už měl zaplacení ubytování, takže jsem aspoň měl kde spát.
Ztracené zavazadlo
Najít me zavazadlo.
|
Tweet |
Smlouvou o přepravě osoby se dopravce zavazuje přepravit cestujícího do místa určení a cestující se zavazuje zaplatit jízdné. Dopravce se při přepravě postará o bezpečnost a pohodlí cestujícího. Podrobnosti upraví přepravní řády. Má-li cestující zavazadlo, přepravuje je dopravce buď společně s ním a pod jeho dohledem, nebo odděleně. Je-li zavazadlo přepravováno odděleně, dopravce dbá, aby bylo přepraveno do místa určení nejpozději ve stejnou dobu jako cestující.
Jako ruční zavazadlo má cestující právo vzít s sebou do vozidla bezplatně snadno přenosné věci, které cestující má u sebe a lze je případně umístit ve vozidle na místo pod sedadlem nebo nad sedadlem cestujícího. Podrobnosti pro přepravu ručních zavazadel, zejména rozměry, hmotnost, případně druhy přepravovaných věcí a jejich umístění ve vozidle, mohou stanovit smluvní přepravní podmínky.
Jako spoluzavazadlo lze přepravovat věci, které svými rozměry přesahují rozměry ručního zavazadla a vyžadují umístění na zvlášť určeném místě dopravcem ve vozidle v prostoru pro cestující. Zajišťování bezpečné manipulace s tímto zavazadlem a dohled na ně přísluší cestujícímu. Pro přepravu spoluzavazadel se přepravní smlouva neuzavírá, cestující však za jejich přepravu platí cenu sjednanou v souladu s cenovými předpisy.
Vznikne-li cestujícímu za přepravy újma na zdraví nebo škoda na zavazadle přepravovaném společně s ním nebo vznikne-li škoda na věci, kterou měl cestující u sebe, nahradí ji dopravce podle ustanovení o náhradě škody způsobené provozem dopravních prostředků. Škodu způsobenou na zavazadle přepravovaném odděleně od cestujícího dopravce nahradí podle ustanovení o náhradě škody při přepravě věci.
Obecně se škoda dle § 2951 odst. 1 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.