Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
27.8.2018 jsem si zakoupila u společnosti AAAAuto v HK Nissan Qashqai 2008 najeto 83 400km po čerstvé servisní i technické prohlídce. Bylo mi řečeno že vůz je v velmi dobrém stavu bez větších investic, což mám i písemně podloženo od zaměstnance společnosti AAA. Přesně 2 měsíce na to, to jest 27.10.2018 mi během jízdy auto přestalo jet. Auto jsme tedy dovezli do servisu, kde mi byla oprava vyčíslena na cca 95 000kč. Se zprávou ze servisu jsem zašla do HK pobočky kde jsme sepsali reklamaci a včera 3.12.2018 mi přišlo vyjádření s negativním výsledkem, prý jsem byla o stavu seznámena a ty klasické věty, které se tu všude opakují. Nikde v předávacím protokolu není napsáno že je potřeba repasovat převodovku, že musím repasovat hlavu válců, vyměnit sadu těsnění v motoru, vyměnit katalyzátor atd... Bylo mi i garantováno najetých kilometrů, které mi byli v servise vyvráceny. Nekoupila jsem si auto za cca 200 000kč aby mi 2 měsíce jezdilo a pak sálo před barákem.
Nissan Qashqai 2.0. SPZ 2K47948
chi odstoupit od smlouvy a vrátit 100% kupní ceny vozu
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, které je přiléhající konkrétní vadě, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí spotřebitel na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že spotřebitel o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážená paní Raticová,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena (v předávacím protokole je uvedeno, že jste na nadměrné opotřebení dostala dokonce slevu). Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den,
slevu 6000kč jsem dostala, ale z důvodu kosmetických vad, chybějící krytky na zpětném zrcátku a pokud vozidlo koupím ten daný den. Pokud bych přišla druhý den, sleva by byla menší po případě žádná. Což také rádi děláte jsem zjistila!! Jinak mi bylo řečeno od Vašeho zaměstnance, a mám to i písemně podloženo, že automobil je ve velmi dobrém technickém stavu, že má dobré hodnocení, takže se nemusím bát žádné velké investice pouze základní výměna kapalin, rozvodu, olejů a kontrola brzd. Vůz byl po čerstvé technické i servisní prohlídce.
Myslíte si, že pokud by bylo vozidlo ve špatném technickém stavu, tak ho koupím a jen tak vyhodím 183 000kč, aby teď stálo před domem???? to opravdu ne. To bych si koupila vůz za 50 000kč, abych to mohla od vozu očekávat.
Vůz má najeto pouze cca 83 000km což neodpovídá stavu vozu. Vůz ohrozil mě i moji malou neteř na životě, když během jízdy začal hořet. Naštěstí při mé rychlé reakci vůz nevzplanul celý a vše dopadlo dobře.
Podle zákona mám nárok na skryté vady, které tento automobil má. Tím to Vás žádám o opakové prověření, jinak budu nucena danou věc řešit soudní cestou.
Dobrý den,
věc jsem nechala opakovaně prověřit. Společnost nadále trvá na zamítnutí reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Dobry den, tak jsem tedy auto dala do servisu kde mi bylo řečeno, že jsou oba katalayzatory nefunkční. Podle normy životnost katalyzátoru je 160 000km auto ktere jsem u vas zakoupila ma najeto cca 83 000km. Diky nefunkčním katalyzátorum jsou podpalene ventily diky kterým vůz ma velkou spotřebu oleje. Tímto Vas zadám po dokončení oprav o proplacení katalyzátoru + zbyle opravy a to podplanych ventilu. vadné katalyzátory my byli pri koupi zatajeny. Doufam ze diky tomuto zjištění přehodnotit vase rozhodnuti
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla na vyjádření spotřebitelky reagovat.
Dobrý den,
záležitost byla prověřena a následně uzavřena s původním stanoviskem.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
v tom případě nahlašuji danou věc na ČOI. Automobil má skryté vady na kterých si trvám. Poškozené katalyzátory mi byli při koupi zatajeny a i jak sami jste potvrdili v podobné situaci jiného poškozeného zákazníka na tomto portálu, konec životnosti katalyzátoru je cca po 160 000 ujetých km. Auto které jsem zakoupila má najeto pouze polovinu.
Váš přístup k dané věci není fér. Rozhodně danou věc takto nenechám.
Dobrý den,
je ovšem potřeba vzít v úvahu, že jste koupila auto na plyn. Společnost nadále trvá na zamítnutí reklamace.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
a co tím chcete říci? Životnost katalyzátoru je dána předpisem Evropské unie (EHK č. 83 bod 5.3.5.). Ten stanovuje minimální životnost katalyzátoru na 160.000 km. Nechápu čemu nerozumíte.
Stížnost opět přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Dobrý den,
chci tím říct, že přestavba auta na plyn má významný vliv na životnost jednotlivých komponentů.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Akorát výmluvy. Prodali jste mi vrak, který jste mi vychválili. Nikde není uvedeno že by LPG snižovalo životnost katalyzátoru!!!
Jestliže se chce společnost na něco takového odvolávat, měla o tom spotřebitelku jasně, jednoznačně a srozumitelně informovat ještě před prodejem vozidla. Jestliže nic takového neproběhlo, potom to nemůže vůči spotřebitelce namítat.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Dobrý den,
společnost trvá na původním výsledku reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Jelikož naše služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti a společnost již považuje záležitost za uzavřenou, stížnost uzavíráme. Spotřebitelka má možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.