Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#28538Zima ve vlacích téměř pravidlem - Sp Vlak Veselí n./Mor. - Brno 7:01

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 17 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
05.12.2018, před 6 lety

Kateřina Mejzlíková

Znění stížnosti

Dobrý den, jezdím několikrát týdně trasu Veselí n./Mor. - Brno a zpět již druhý rok. Vadí mi, že vagony vlaku jsou pravidelně studené či vlažné. Opakovaně se dotazuji vlakového personálu, jestli se bude ještě během trasy topit či, ve které části vlaku je tepleji. Odpovědi se různí (staré vagony, nefunkční topení, zkusím nahodit,přesedněte si, pokud je kam, však se tady topí :) a Vám je tu zima??? - ano je, sedím 1h 45min - neberte mě za slovo, co se týče pár minut navíc, tyto vlaky mívají často nějaké to zpoždění - venku je kolem nuly či mrzne... personál, chápu, přechází z venku dovnitř, pohybuje se a nevnímá to patrně stejně, cestujicim na kratší vzdálenost to pochopitelně také tolik nepřekáží, ale je nás dost, kteří absolvují velkou část cesty vlaku, spíše celou). Přecházení a hledání místa během cesty také není příjemné, pokud jezdíte skoro denně s taškou, batohem, notebookem, věcmi na celý den atd. Obvykle najdu stěží jednu část jednoho vagonu, kde je tepleji. Důsledkem takových cest, je pravidelné zachlazení a nemoc, ačkoliv sedite v zimní bundě, sedíte v zimě zhruba 105minut. Co jsem pro vyřešení udělala sama? Přitopit nedokáži, vlastní horký čaj vozím a na nádraží veselskému personálu jsem toto již několikrát sdělila, nebyla jsem a nejsem sama.


Produkt

Spěšný vlak - trasa Veselí nad Moravou - Brno - odjezd 7:01


Požadované řešení

Logicky si přeji pro všechny cestující příjemnější, tedy teplejší prostředí vlaku. Minimálně požaduji, aby vlakový personál kontroloval to, zda topení vypadlo a dál nefunguje(při připojování vagonu, při zastavení atd.)a šel jej nahodit zpátky(ověřená zkušenost, že to lze, ale povětšinou se to nechá být). To, že se spousta lidí obává ozvat (právě z důvodu označení za stěžovatele) během cesty, neznamená, že jim není zima. Nepřeji si, aby nás vlakový personál posílal hledat teplejší vagon na druhý konec vlaku. To nepovažuji za řešení. Za jakoukoliv změnu k lepšímu, budu ráda.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.12.2018 08:20, před 6 lety

Pokud nebyly ve vlaku kategorie R, Rx, Ex, IC, EC, SuperCity, railjet, EN dodrženy následující standardy nebo komfort přepravy, může cestující uplatnit právo na jednorázové odškodnění ve výši 30 Kč, které vystaví průvodčí přímo ve vlaku, a lze ho použít k úhradě dalších služeb Českých drah. Odškodnění průvodčí vystaví pouze po předložení platného jízdního dokladu. Více informací nalezne spotřebitel na
https://www.cd.cz/typy-jizdenek/odskodneni-reklamace-a-vymeny/-26400/

Jedná se i o případy, kdy ve voze řazeném dle plánu řazení nebyla dodržena teplotní pohoda z důvodu nefunkční klimatizace, nuceného větrání nebo topení a cestujícího nelze adekvátně přemístit. Odškodnění za neplnění vybraných standardů lze při jedné platbě uplatnit maximálně dvě.

Email info@cd.cz - je určen pro dotazy týkající se odškodňování

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.1.2019 12:52, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.