Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#28558Nákup rozbaleného zboží - je vadné

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 18 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
05.12.2018, před 6 lety

Josef Kalousek

Znění stížnosti

Bohužel jsem udělal hloupost a koupil rozbalené zboží. Než jsem na to přišel, tak jde jen reklamovat. První reklamace nic, na infolince mi doporučili další 2. Super. Půl roku s tím budu šaškovat a licenci na Office jsem kupoval k ničemu. U mě Alza skončila, rozhodně nedoporučuji za žádných okolností kupovat rozbalené zboží.


Produkt

Notebook


Požadované řešení

Výměna notebooku / vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.12.2018 19:30, před 6 lety

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Pokud měla věc vady, porušil prodávající svou smluvní povinnost (dodat zboží bez vad v souladu se smlouvou). Poruší-li někdo svou smluvní povinnost, odpovídá za škodu, kterou tím druhé straně způsobil (např. nemožnost užívat zakoupenou licenci). Spotřebitel by tedy mohl žádat náhradu škody, která mu v souvislosti s porušením smluvní povinnosti ze strany prodávajícího vznikla. Spotřebitel musí ale v takovém případě prokázat, že mu škoda vznikla a že existuje příčinná souvislost mezi vznikem škody a jednáním prodávajícího.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.1.2019 16:45, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.