Společnost


ČEZ, a. s.

Počet nahlášených stížností:79
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#28566Opakované přerušení dodávky elektřiny

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

14 hodin 53 minut

Detail stížnosti

Publikováno
05.12.2018, před 6 lety

Miroslav Hojný

Znění stížnosti

Protože jsem nepředpokládal, že se za poslední týden dočkám opakovaných přerušení dodávek elektřiny, nemohu uvést přesná data a časy přerušení. Mohu jen uvést, že k prvnímu výpadku došlo zřejmě v pátek 30.11. nad ránem po hodně větrné noci. Dodávka byla obnovena kolem poledne. Ještě v ten den a v následujících dnech byla dodávka přerušena ještě několikrát vždy na dobu asi 60 až 120 minut.
Poslední přerušení dodávky se odehrálo 4.12. a to ráno od cca 8,10 hod asi na 90 minut a pak odpoledne cca od 16 hod asi opět na více jak 90 minut.
Při nahlášení poruchy na linku 800850860 mi operátorka sdělila, že se jedná o poruchu na vysokém napětí vlivem povětrnostních vlivů. Tomu jsem moc nevěřil, protože nefoukal vítr ani se nemohla tvořit námraza, venku bylo asi 7oC.
Domnívám se, že na vn lince Oldřichov v Hájích - Raspenava není možné zajistit zejména v podzimním a zimním období trvale bezporuchový provoz s ohledem na lesní terén kudy linka prochází. Proto si dovoluji navrhnout změnit přípojný bod vn linky pro transformátor označený LB 2035, případně provést jiné dostupné opatření,tak aby mohl být LB 2035 napájen i při poruše na lince Oldřichov - Raspenava. Ostatní linky vn přicházející do Raspenavy zůstaly v inkriminovaných dobách v provozu a my jsme sousedům mohli jen tiše závidět komfort, který nám byl v posledním týdnu několikrát upřen.
Doufám, že se touto stížností bude dodavatel zabývat a v dohledné době mne seznámí se způsobem a termínem řešení.


Produkt

dodávka elektřiny


Požadované řešení

upravit napájení vn linky pro TS LB 2035 tak aby mohla být napájena i z rozvodny Větrov


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.12.2018 10:49, před 6 lety

Provozovatel distribuční soustavy je povinen při plánovaném omezení nebo přerušení distribuce elektřiny oznámit započetí a skončení omezení nebo přerušení dodávek elektřiny způsobem v místě obvyklým nebo s využitím elektronických komunikací a uveřejňovat způsobem umožňujícím dálkový přístup, nejméně však 15 dnů předem. Ohlašovací povinnost nevzniká při provádění nutných provozních manipulací, při nichž omezení nebo přerušení dodávky elektřiny nepřekročí 20 minut. Nedodržení povinnosti informovat o plánovaném omezení nebo přerušení distribuce elektřiny je přestupkem, za který může být provozovatel distribuční sítě pokutován Energetickým regulačním úřadem.

Pokud by omezení nebo přerušení dodávek elektřiny bylo zahájeno dříve nebo ukončeno později, než provozovatel distribuční sítě informoval své zákazníky, má spotřebitel právo na náhradu ve výši 10 % z její roční platby za distribuci, maximálně však 6 000 Kč v sítích do 1 kV, 12 000 Kč v sítích nad 1 kV do 52 kV, nebo 120 000 Kč v sítích nad 52 kV. Náhradu lze uplatnit u provozovatele distribuční sítě do 60 kalendářních dnů ode dne následujícího po dni, ve kterém mělo být podle standardu omezení nebo přerušení distribuce elektřiny započato nebo ukončeno.

Společnost ČEZ, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Dle obecného vyjádření společnosti mají zákazníci právo řešit svoje reklamace a stížnosti přímým uplatněním na svého dodavatele, a dále mohou využít Ombudsmana ČEZ společnosti ČEZ, a.s.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má rovněž možnost se obrátit na Energetický regulační úřad. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.