Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Níže vkládám kopii související e-mailové korespondence, popisující jak problém, přístup dodavatele i požadované řešení:
1)
Dobrý den,
po určité době shánění informací Vám chci popsat problém, který mám s částí Vaší dodávky, a požádat o řešení. Jde o tlačítko Geberit Sigma 10. Původně jsem současně s dalším zařízením Geberit objednával Tlačítko Rumba, které jste v době mé objednávky měli v nabídce a které mělo být vybaveno funkcí start/stop, což byl jeden z hlavních důvodů, proč jsem toto tlačítko vůbec chtěl. Dodatečně jste ovšem zjistili, že tlačítko Rumba se již nevyrábí a nabídli jste mi tlačítko Sigma 1. Toto tlačítko však nemělo funkci start/stop, proto jsem jej odmítl a telefonicky jsme se domluvili na změně na tlačítko Sigma 10, které podle aktuálního katalogu Geberit funkci start/stop mít mělo. Dodávka došla OK a vše bylo odborně nainstalováno. Problém nastal, když jsem pátral po funkci start/stop. V návodu k tlačítku nic, na internetu jsem systém opakovaného stisku popsán našel, ale u mne to nefungovalo. Radu a pomoc jsem začal hledat přímo u firmy Geberit. Trvalo téměř 2 měsíce, než se mi včera ozval a následně navštívil jejich servisní technik pro oblast Moravy. Jeho nález je následující. Zaslali jste mi sice tlačítko Sigma 10, ale starý typ, který ještě funkci start/stop neměl (katalog. číslo 115.758.KJ.1), namísto novějšího typu, který již funkci start/stop má (katalog. číslo 115.758.KJ.5). Technik Geberitu si také prohlédl Vaši příslušnou webovou stránku (http://www.akoupelnyatopeni.cz/koupelny/moduly-pro-zavesne-wc/geberit/geberit-tlacitko-sigma10-bila) a zjistil, v čem je problém, který dodnes přetrvává! Stále i dnes nabízíte tlačítko Sigma 10 s uvedením že má funkci start/stop, ale s katalogovým číslem 115.758.KJ.1, což je ovšem ten starý typ bez start/stopu! Což je asi důvod pro záměnu i v mém případě.
Uvítal bych Váš návrh, jak věc řešit. Můj názor je takový, že byste mi měli poslat správné tlačítko, já bych doplatil případný rozdíl v ceně, a po odborné demontáži stávajícího a montáži nového tlačítka bych Vám to původní zaslal zpět.
Předem děkuji za odpověď a za návrh řešení, s pozdravem
ing. Zdeněk Jochman
2)
Dobrý den
Dle zákona máte nárok na odstoupení od smlouvy do 14 dní od zakoupení zboží. Vrácení zboží by bylo možné i po tomto termínu, nutno však dodat , že vracené zboží musí být nepoužité v originálním obalu. Pokud tuto podmínku není možno splnit z důvodu , že tlačítko již půl roku používáte, není vrácení zboží možné.
S pozdravy
Petr Malý
Reklamační oddělení
Horák-CZ, s.r.o.
Tel.412 371 323
3)
Dobrý den,
děkuji za odpověď, přestože s jejím vyzněním zásadně nesouhlasím. Já se Vám nepokouším vrátit tlačítko podle zákona o němž se zmiňujete, já jej reklamuji podle občanského zákoníku. Důvod je rovněž zcela zákonný, a to že výrobek má jiné než v nabídce uvedené vlastnosti. Přitom od smlouvy odstoupit nehodlám, kromě omylu s tlačítkem je všechno OK. Chci jen v rámci záruční doby výměnu nesprávného výrobku za správný.
S pozdravem,
Zdeněk Jochman
4)
Dobrý den
Přeposílám informace ze zákoníku:
4. Prohlídka zboží po dodání – vady zboží při dodání
Prodávající upozorňuje kupujícího, že dle § 2104 občanského zákoníku je kupující povinen věc prohlédnout co nejdříve poté, co je mu dodáno a přesvědčit se o vlastnostech zboží a jeho množství. Kupující je zejména povinen zkontrolovat neporušenost obalů, počet balíků, které by měl obdržet a za přítomnosti osoby, která zboží doručila, zkontrolovat zásilku.
V případě, že kupující zjistí jakoukoli nesrovnalost (poškození, zničení, dodání jiného zboží, dodání jiného množství zboží apod.) a zboží převezme, je povinen o tom bezodkladně informovat prodávajícího, nejpozději do 24 hodin, a to e-mailem na adresu reklamace@akoupelnyatopeni.cz. Současně je povinen do přepravního listu podrobně popsat zjištěné nesrovnalosti a přepravní list čitelně podepsat.
Petr Malý
Reklamační oddělení
Horák-CZ, s.r.o.
Tel.412 371 323
5)
Dobrý den,
občanský zákoník má ovšem i jiná ustanovení:
§ 2095
Prodávající odevzdá kupujícímu předmět koupě v ujednaném množství, jakosti a provedení
(v mém případě tedy tlačítko Sigma 10 v provedení s funkcí start/stop - což se nestalo, tlačítko je bez této funkce)
§ 2099
(1) Věc je vadná, nemá-li vlastnosti stanovené v § 2095
(takže věc mně dodaná vadná je)
§ 2106
(1) Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo
a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady ...
(funkce start/stop pro mne podstatná je, kvůli ní jsem tento typ tlačítka vůbec objednával, právo na dodání nového tlačítka s funkcí start/stop tedy zjevně mám)
No a k vámi uvedené povinnosti prohlídky zboží - že jde a vadu jsem původně nevěděl, uvažoval jsem o vadné montáži nebo nesprávné obsluze apod. Kvůli zjištění skutečného stavu jsem si pozval kompetentního pracovníka firmy Geberit, který teprve vadu rozpoznal a označil. O této skutečnosti jsem Vás informoval bezprostředně následující den, tedy do oněch 24 hodin od zjištění vady.
Zdeněk Jochman
6)
Na můj poslední mail jsem se až do dnešního dne již žádné reakce ze strany provozovatele e-shopu nedočkal.
WC tlačítko Geberit Sigma 10, model dle katalogu Geberit 2013
Dodávka správného tlačítka Geberit Sigma 10, t.j. včertně funkce start/stop
|
Tweet |
V tomto případě, pokud lze prokázat, že byla žádána právě udávaná funkce, jedná se o nedodržení jakosti při převzetí dle § 2161 a § 2169 občanského zákoníku. Z těchto ustanovení zákoníku vyplývá, že prodejce je povinný dodat zboží odpovídající jakosti v rámci lhůty 30 dnů od uplatnění nedodržení jakosti. Zároveň nemůže prodejce v rámci svých obchodních podmínek zkracovat dobu, po kterou lze nedodržení jakosti při převzetí uplatňovat.
Bohužel se společnost Horák - CZ, s.r.o., rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Spotřebitel má nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení. Před samotným případným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu a konzultaci s advokátem.