Společnost


viagogo

Počet nahlášených stížností:600
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#28611Klamání zákazníka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 15 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.12.2018, před 6 lety

Andrea Avramopulosová

Znění stížnosti

Dobrý den, jsem pořadatelkou koncertu Hang Massive (15.5.2019, div. Hybernia) a náhodou jsem zjistila, že když se do vyhledavače Googlu zadá Hang Massive Praha, první odkaz na koupi lístků, co se objeví, je spol. Viagogo, zatímco jediným právoplatným prodejcem je Ticketportal. Dále se mi nelíbí, že lidi stresují a podněcují ke koupi na základě lživé informace, že lístků zbývá už jen pár, zatímco z denních výpisů vím, že jich zbývá ještě 600... Lístky se také prodávají ve 4 cenových kategoriích, oni nabízí pouze jednu a přisazují k ní poplatek bez specifikace, o čemž můžu vědět jen já jako pořadatelka (2. kategorie se prodává za 520kč, oni prodávají za 554kč). A to hlavní - pokud nejde o jejich trik, kdy skutečně od Ticketportalu zakoupili vstupenky a nyní je předprodávají a vydělají na přisazené hodnotě (nezkoušela jsem nákupní proces až do konce, takže nevím, jestli tam jsou ještě další poplatky, kterými jsou známí), ale o jejich vlastní vstupenky, nebudou tyto fanouškům na místě uznány.
Tiskovou zprávu od ČOI k 30.11.2018 mám, kontaktuju i samotné Viagogo s žádostí o odebrání z prodeje, fanoušky varuji, ale vzhledem k tomu, že sídlí ve Švýcarsku, si nejsem jistá, zda má význam podat trestní oznámení. O této firmě a jejích nekalých praktikách jsem již v minulosti slyšela a rozum mi stojí nad tím, jak je možné, že někdo, kdo evidentně podvádí, může dál podnikat. Pokud můžu udělat ještě něco, co byste mi poradili, budu ráda.
Děkuju,
s pozdravem
Andrea Avramopulosová


Produkt

Hang Massive 15.5.2019 v divadle Hybernia - prodejce Viagogo


Požadované řešení

Rada, jak z pozice pořadatelky koncertu zabránit neoprávněné firmě v prodeji vstupenek a šíření nepravdivých informací.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.12.2018 10:50, před 6 lety

Pokud by společnost vstupenky přímo prodávala, musí být inzerovaná cena pro spotřebitelku konečná včetně všech daní a poplatků. Společnost však dle svých obchodních podmínek vystupuje v právním vztahu pouze jako zprostředkovatel prodeje, spotřebitelka tak smlouvu uzavírá s třetí osobou, která však nemusí být podnikatelem. V takovém případě, kdy prodávající nevystupuje v právním vztahu jako podnikatel, se ustanovení na ochranu spotřebitele nepoužijí (v ceně by tedy nemusely být započítány všechny poplatky).

Jelikož jsou na webových stránkách společnosti nabízeny vstupenky, jež již byly jednou zakoupeny, mohou se ceny těchto vstupenek lišit od cen vstupenek nabízených oficiálními prodávajícími. České právo nezakazuje přeprodej vstupenek na kulturní a sportovní akce za vyšší cenu, než která je na vstupence uvedena. Pouze v případech, kdy by byla nová cena v hrubém nepoměru k ceně původní, mohl by zákazník požadovat zrušení smlouvy a navrácení peněžních prostředků, neboť by se jednalo o neúměrné zkrácení. Co by se však v konkrétním případě považovalo za hrubý nepoměr by mohl posoudit jedině soud.

Pokud by společnost uváděla nepravdivé údaje (např. že zbývá už jen omezené množství vstupenek), mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi nekalé obchodní praktiky. V takovém případě jí může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.

Dozorový orgán nad spotřebitelskou oblastí se ve Švýcarsku nazývá Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen, je známý spíše pod zkratkou "BFK", v angličtině je to Federal Consumer Affairs Bureau, pod zkratkou "FCAB".

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.1.2019 10:50, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.