Společnost


Ing. Lukáš Velička

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#28653Neakceptovani 14denni lhuty pro navraceni zbozi

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

30 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.12.2018, před 6 lety

Barbora Aksmanová

Znění stížnosti

Babysing.cz dodavatel čínských kocarku pro deti. Koupila jsem dne 21.11. Kombinovany kocarek od ceskeho distributora.Po prvni prochazce zadni kola delala osmicku,predni kolecka klapala,. Striska na hluboke korbe neni z boku uchycena takze tam fouka. Dite dosahne na brzdu,ktera je na boku konstrukce. Prodejce nechtel prijmout ve 14denni lhute po zakoupení zbozi kocar zpet,ze si mam koupit clonu a promazat kola. Kola co delaji osmicku a klapaji nemaji pry na funkcnost vliv. Odeslala jsem na jejich vyjadreni podvoze zpet. Ovsem poslali mi novy ktery uplne stejny ksunt. Zdrzovali komunikací lhutu a nechteli mi vratit celou castku,ze jsem zbozi pouzila????. :( Kocarek je doma novy v krabici. A spolecnost odmita navraceni penez. Stal mne 15800,- a nemohu v tom vozit svou dceru


Produkt

Dětské kocarky z číny, plastové herky. Kocarky neodpovidaji popisu ,,luxusni kocarky z kvalitnich materiálů''' provozovatel odmitl prijmout zbozi ve 14denni lhute zpet.


Požadované řešení

Navraceni peněz v plne výši. Nove zbozi vratim zpet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.12.2018 14:40, před 6 lety

Pokud daná kupní smlouva byla uzavřena prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.12.2018 10:30, před 6 lety

Podnikatel nám ke stížnosti doložil potvrzení o certifikaci kočárku dle normy EN 1888:2012 (Výrobky pro péči o dítě – Dětské kočárky – Bezpečnostní požadavky a metody zkoušení). Dále podnikatel uvedl, že materiál kočárku sestává celkově ze slitiny hliníku, plastu a bavlněné tkaniny, takže se nejedná o "samý plast".

Dále prodávající uvádí, že právo na odstoupení od smlouvy chtěla spotřebitelka uplatnit po týdnu používání, na což jí bylo sděleno, že tak učinit může, ale bude muset nahradit snížení hodnoty kočárku z důvodu případného poškození, opotřebování nebo částečného spotřebování. Takový postup podnikatele je oprávněný dle § 1833 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, který stanoví, že spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Uvedené ustanovení ze v občanském zákoníku proto, že čtrnáctidenní lhůta na odstoupení od smlouvy slouží k tomu, aby se spotřebitel mohl seznámit s vlastnostmi zboží a vyzkoušet jej tak, jak je možné v rámci kamenné prodejny. Pokud spotřebitelka užívala kočárek ve větším rozsahu, lze po ni požadovat, aby v případě odstoupení kompenzovala opotřebení, které tak vzniklo.

Prodávající rovněž uvádí, že spotřebitelka neprovedla veškerá jednání, která jsou k řádnému odstoupení od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů potřeba. Konkrétně nedodala celý kočár. Povinnost zaslat nebo předat podnikateli bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které od něho obdržela, spotřebitelce stanovuje § 1831 odst. 1 občanského zákoníku. Podnikatel pak může dle § 1832 odst. 4 občanského zákoníku pozdržet vrácení peněz do okamžiku, než mu je zboží předáno nebo prokázáno, že došlo k jeho odeslání.

Podnikatel se tedy z našeho úhlu pohledu nedopustil ohledně práva spotřebitelky odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů žádného pochybení.

Dále podnikatel uvádí, že spotřebitelka zaslala nazpět pouze podvozek kočárku, u něhož popisovala několikeré závady. Na základě oznámení spotřebitelky došlo ze strany prodávajícího k výměně rámu a k doplnění gumových podložek tak, aby se při kontaktu s překážkou eliminoval klapavý zvuk mezi koly a podvozkem. Prodávající také posoudil namítanou "osmičku" na kolech a to tak, že po konzultaci s výrobcem došel k závěru, že se nejedná o vadu.

Podnikatel tedy udělal to, že jelikož spotřebitelka neučinila vše, co měla, aby mohlo dojít k odstoupení od smlouvy a vrácení peněz, posoudil její jednání jako reklamaci. Pokud podnikatel vyřídil vše do 30 dnů a vystavil potvrzení o uplatnění a o vyřízení reklamace, potom jednal dle našeho zhodnocení dostupných informací podle zákona.

Jestliže spotřebitelka s posouzením prodávajícího nesouhlasí, má možnost obrátit se na soudního znalce, který posoudí, zda se v konkrétních případech jedná o vadu, za kterou prodávající odpovídá, nebo ne. V případě, že znalec dospěje k závěru, že se jedná o takovou vadu, takže reklamace bude nakonec oprávněná, bude mít spotřebitelka nárok také na proplacení ceny znaleckého posudku podle § 1924 občanského zákoníku. Případného soudního znalce lze nalézt zde: http://datalot.justice.cz/justice/repznatl.nsf/$$SearchForm?OpenForm.

Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby měla možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
14.12.2018 11:28, před 6 lety


Barbora Aksmanová

Dobry den,
neni pravdou,ze jsem kocarek uzivala tyden. Byla jsem s nim pouze 1x na hodinove prochazce. Pote jsem informovala prodejce,ze chci odstoupit od smlouvy, ze kocarek ma zavady. Prodavaji mi odepsal at si koupim clonu proti vetru a kolecka promazu. Odpovedel mi též, že mi nevrati plnou výši. Proto jsem kocarek nezaslala zpet cely. Kocarek jsem neuzivala jinak nez pro co byl vyroben. Neposkodila ho, nespotrebovala ani neopotrebyla. Tudíž nevidim jediny duvod proc by mi mela vzniknout finanční srážka???? Kocarek mam celou dobu doma v krabici s vysackou a nepouzivany. Jelikoz tak silene rachta,ze do toho spici dite opravdu nedam. Zadni kola delaji osmicku. Reklamace probehla s vysledkem takovym, ze reklamace byla neuznana, ale v ramci dobrych vztahu jej tedy opravili. Coz neni pravda. Vymenili jej za novy kus a strcili na nej puvodni zadni kola. To mi bylo i potvrzeno meilem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.1.2019 12:13, před 6 lety

Bohužel hodinová procházka s kočárkem po venku je užívání věci nad rámec jejího vyzkoušení, které je možné v rámci čtrnáctidenní lhůty pro odstoupení od smlouvy bez uvedení důvodu. Podnikatel tedy v daném případě může snížit vracenou částku dle § 1833 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Otázkou potom je, k jak velkému snížení vracené částky by mělo dojít. To je především na dohodě stran, a pokud by k dohodě nedošlo, lze se o pomoc s posouzením hodnoty opotřebení obrátit na soudního znalce.

Co se týče neuznání reklamace, tj. neshledání vady ze strany prodávajícího, zde má spotřebitelka možnost závěry reklamace rozporovat a případně nechat vadnost kočárku posoudit soudním znalcem. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Vzhledem k tomu, že spotřebitelka nesdělila nové informace, které by právní hodnocení případu ovlivnily, jsme nuceni stížnost uzavřít. Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.