Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 17.11.18 byl z Izraele odeslána zásilka do ČR, která dle sledování zásilek dorazila do ČR 21.11.. Od 22.11. je zásilka ve statusu přepravována. Dne 4.12. jsem odeslala dotaz na emailovou adresu Info@cpost.cz, ještě tentýž den jsem dostala následující odpověď: Dobrý den,
dle dostupných datových záznamů je zásilka momentálně ještě v přepravě.
V současné době dochází z ciziny výrazně nadstandardní množství zásilek, které způsobuje technologické potíže při jejich dalším zpracování. Výsledkem je, bohužel, citelný nárůst doby dodání.
Doporučuji Vám proto ještě vyčkat.
Máte-li však pochybnosti o správném dodání zásilky, respektive domníváte-li se, že by mohlo dojít k její ztrátě, pak se, prosím, obraťte přímo na odesilatele a dohodněte se s ním, aby - pokud to zvolená služba a poštovní podmínky země původu umožňují - u svého poštovního operátora s podací stvrzenkou zahájil oficiální reklamační řízení, na základě kterého proběhne mezinárodní pátrání.
Za způsobené potíže se velmi omlouvám.
S pozdravem
Věra Slanařová
Call centrum
Info@cpost.cz
Odpověděla jsem paní Slanařové, že bych se styděla za Českou poštu žádat odesílatele o zadání reklamace. Odpověděla mi jiná paní nic neříkajícím dopisem, který má pravděpodobně předepsaný v počítači.
Je to ostuda, že ČP není schopna doručit od 22.11. zásilku, která dorazila z Izraele za dva dny!!!
S pozdravem
N.Kroutilová
Zahraniční zásilka, pánská tepláková souprava Adidas v hodnotě 3500,- Kč
Okamžité dohledání zásilky a doručení na moji adresu
|
Tweet |
Pošta odpovídá pouze za zásilky, jejichž přijetí eviduje vystavením stvrzenky, tzv. podacího lístku. Odpovědnost pošty se vztahuje na škodu vzniklou ztrátou, poškozením nebo chybějícím obsahem zásilky od okamžiku jejího podání do momentu jejího předání adresátovi či vrácení zpět odesílateli. Mezi důvody vylučující odpovědnost pošty patří přičinění odesílatele, neodvratitelná událost, zvláštní povaha či vadnost obsahu zásilky.
Do šesti měsíců od podání může spotřebitel dodání zásilky reklamovat u kterékoliv pošty. Ta nezkoumá totožnost reklamující osoby. Může to být odesílatel či adresát; přijetí reklamace však pošta podmiňuje předložením podací stvrzenky, kterou zpravidla disponuje ten, který zásilku odeslal. Česká pošta musí uplatněnou reklamaci přijmout a vyřídit ji. Při řešení reklamace spolupracuje pošta se zahraničním provozovatelem. Zjišťuje se, zda a jak byla poštovní zásilka dodána. Pošta následně písemně oznámí, zda, kdy a komu byla zásilka vydána. Nedošlo-li k řádnému dodání, považuje se zásilka za ztracenou.
Pokud by reklamaci pošta zamítla nebo nevyřídila v zákonem stanovené lhůtě (reklamující obdrží výsledek reklamačního řízení do 3 měsíců od přijetí reklamace, platí pro mezinárodní zásilky), mohl by spotřebitel podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu dle § 6a zákona č. 29/2000 Sb, o poštovních službách. Ten by záležitost následně prošetřil a rozhodl o oprávněnosti reklamace. Více informací o námitce se lze dozvědět zde http://www.ctu.cz/spory-reklamace.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman