Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#28672Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 9 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
08.12.2018, před 6 lety

Nikola Koubková

Znění stížnosti

Dobrý den, v létě jsem si zakoupila sekačku Hecht od společnosti Alza, která byla míněna pouze na dosekávání malých kousků zahrady, jinak vlastním traktor. Sekačka, která měla být úplně nová, byla dodána v krabici oblepené izolepou a umaštěné od oleje, který byl hlavně uvnitř té krabice. Bohužel jsem tomu nevěnovala pozornost, protože sekačka jinak vypadala v pořádku. Po smontování jsem se chystala dolít olej, jak se píše v návodu, ale k mému překvapení už v sekačce olej byl a ryska ukazovala, že je ho tam dost a dolévat se ani nemusí. Poučení pro příště, okamžitě zboží vrátit, jenže kdo by to čekal, že Vám taková společnost doveze pravdpodobně již jednou vrácený kus. Po nastartování normálně fungovala, sekala jsem asi dvacet minut. Po několika týdnech jsem chtěla opět sekat, ale sekačka už nastartovat nešla. Jeli jsme zboží reklamovat na pobočku, ale odmítli nám ho přebrat, že nejdříve musíme vysát olej a benzín. Jak je možné, že nám společnost dodá něco s olejem, ale když chceme předat k reklamaci, tak tam olej být nesmí?? Tak jsme si sekačku odvezli domů a po několika nepříjemných telefonátech nám společnost zařídila svoz zboží. Najednou sekačka přišla domů, aniž by mne kdokoliv z Alzy kontaktoval o vyřízení reklamace. Na přiloženém vyjádření stálo, že je reklamace neuznána z důvodu mechanického poškození způsobenénedostatkem oleje v motoru. Dále se s námi společnost o reklamaci nehodlá bavit a máme si prý řešit přes soudního znalce. Jak je tohle vůbec možné? Společnost i autorizovaný servis tvrdí, že nové zboží se dodává bez oleje, tak kdo mi vysvětlí, že v sekačce olej byl a pravděpodobně se nějakou manipulací ať už před a nebo během převozu dostal do míst, kam nemá. Se zamítnutím reklamace nesouhlasím a dokud nebude vyřešeno v můj prospěch, tak pro to budu dělat vše, co je možné. Nechápu, jak můžou takhle velkým společnostem takové věci vůbec procházet.


Produkt

HECH 541 SW, BOW105a


Požadované řešení

Žádám o nápravu ať už výměnou zboží za nové a nebo opravu sekačky na náklady společnosti Alza, která mi špatný kus dodala


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.12.2018 10:50, před 6 lety

Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, může spotřebitel věc reklamovat. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat opravou věci nebo dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu.

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.1.2019 18:15, před 6 lety

Spotřebitelka nám sdělila, že případ byl vyřešen smírnou cestou. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.