Počet nahlášených stížností: | 124 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 20.7.2018 navštívil obchodní zástupce rodiče v rodinném domu a nabídl jim výběrové řízení na plyn a elektřinu. S tím že o nic nejde že se budou moci rodiče rozhodnout. S tím že jim příjdou nabídky od dodavatelů a na základě toho se rodiče rozhodnou zda budou chtít přejít k novému dodavateli nebo zůstanou u stávajícího. Rodiče zástupce upozornili, že mají stávající smlouvu na dobu určitou a to do data 10/2020. Na tož obchodní zástupce odpověděl, že to by bylo až v tom roce 2020 pokud se tedy rozhodnou.
Rodiče jelikož byli v omylu že o nic nejde dodali veškeré doklady a i stávající smlouvy. Celou dobu se nic nedělo až teď v prosinci najednou přišly dopisy s tím že od 10.12.2018 jsme u nového dodavatele. Volali jsme tedy stávajícímu dodavateli a ten nám oznámil, že výpověď přišla ale že jí nevyhoví vzhledem k tomu že máme fixní cenu. To nás uklidnilo, a okamžitě jsme původně nového dodavatele informovali, že o uzavření smlouvy nemáme zájem a nevíme ani za jakých podmínek. Ten ale řekl, že budem platit pokuty. Což rodiče vzhledem k tomu, že jsou v důchodu vystrašilo. Poslali jsme tedy i výpověď na centrální výběr. řízení, ale ty s námi nechtěji komunikovat. Prosíme o radu jak řešit tuto situaci. Děkuji s pozdravem Valkovičová
České výběrové řízení a.s.
Jak dokázat aby smlouva nebyla platná
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.
Uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu, může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek.
Dobrý den paní Valkovičová,
přihláškou do výběrového řízení se naše společnost zavazuje, že pro zákazníka zcela zdarma realizuje výběrové řízení na cenově výhodnějšího dodavatele energií.
Zákazníkovi garantujeme, že nový dodavatel bude cenově výhodnější, než je jeho stávající. Když tato kritéria splníme, podle podmínek výběrového řízení, které zákazník obdržel, se nám zákazník zavazuje, že služby nového dodavatele využije.
Nový dodavatel pak zákazníka standardně přebírá až po skončení jeho smluvního závazku u jeho stávajícího dodavatele tak, aby zákazník nebyl vystaven riziku sankcí za nedodržení stávající smlouvy. Další legitimní možností je zákazníka přeregistrovat ve chvíli, kdy stávající dodavatel změní všeobecné obchodní podmínky nebo zvýší cenu. Když se tak stane, může nový dodavatel k datu účinnosti těchto změn převést zákazníka bez rizika sankcí také. To může vysvětlovat, proč se nový dodavatel pokusil převést Vaše odběrná místa dříve.
Všechny podmínky výběrového řízení má od nás každý zákazník v písemné podobě. Pro zvýšení kvality služeb a ověření, že terénní pracovník předal klientovi jasné a srozumitelné informace, navíc každou přihlášku do výběrového řízení ověřujeme se zákazníkem následující pracovní den telefonicky tzv. verifikačním hovorem. V něm zákazníkovi znovu rekapitulujeme podmínky a proces výběrového řízení a ověřujeme, že jsou mu informace srozumitelné a se zařazením do výběrového řízení souhlasí.
Jestli máte pocit, že jsme ve výše popsaném procesu pochybili, pošlete nám prosím na e-mailovou adresu ombudsman@cvras.cz číslo Vaší přihlášky. Ověříme postup sepsání přihlášky, ověříme důvod dřívější žádosti o převod nového dodavatele a zkontrolujeme verifikační hovor. Jestliže najdeme jakoukoliv pochybnost z naší strany, zajistíme vyřízení této záležitosti k Vaší plné spokojenosti.
S pozdravem
Tým CVŘ
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.