Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 7.prosince v pátek jsem nastoupila v Liberci - Rochlice na vlak směr Harrachov. Jednalo se o vlak který vyjíždí z Liberce ve 15.05. Pokladna v Rochlicich k nákupu jízdenky mění, jízdenku je nutno koupit ve vlaku. Průvodci zaručovala nějakou mladou kolegyni. Chtěla jsem si koupit jízdenku v ceně 35 korun p SmrzovkY. K zaplacení jsem měla 2000k bankovky. Průvodci mi řekla ze mou povinnosti je mít přiměřenou sumu k zaplacení jízdenky. Vlak byl plny studentů a průvodci se se mnou bavila jak s nějakým smradem . Řekla ze ja ji dam tu dvoutisicovku , ona ze mi vypíše poukaz s v pokladně ve Smrzovce na nádraží mi bude vráceno 1065 korun. Odmítla jsem, načež me průvodci ve Vratislavicich VYHODILA z vlaku . S pozdravem Marcela Dikeocha
Dotyčná průvodčí se chová opakovaně spatne a na trase Liberec-Harrachov je pruvodcich kteří rádi sikanuji vic
Proškolení jak se chovat. A co se tyče těch dvou tisíc korun, je to dost velký nepoměr mezi cenou jitdenk a 2000k které si průvodčí vynucovala. Co to má znamenat?
|
Tweet |
U průvodčího ve vlaku lze zakoupit vnitrostátní jízdenky a místenky. Lze zaplatit v hotovosti v Kč nebo v eurech, elektronickou peněženkou na In Kartě, v některých vlacích platební kartou. Nákup jízdenky u průvodčího je možný bez přirážky, pokud jede cestující ze stanice, ve které nebyla otevřená pokladna. Jinak je nutné zaplatit navíc manipulační přirážku 40 Kč. Manipulační přirážku neplatí držitelé průkazu ZTP nebo ZTP/P ani ve stanici s otevřenou pokladnou.
Problematiku platby bankovkami a mincemi upravuje zákon č. 136/2011 Sb., o oběhu bankovek a mincí. Konkrétně jeho § 5 odst. 1 stanoví pro každého povinnost přijmout tuzemské bankovky a mince bez omezení, ledaže je oprávněn jejich příjem odmítnout. Oprávnění odmítnout se vztahuje např. na platbu více než 50 mincemi v jedné platbě. Avšak zákonný podklad pro odmítnutí platby příliš velkou bankovkou neexistuje. Platební podmínky by mohl mít případně prodejce určitým způsobem regulován ve svých smluvních obchodních podmínkách.
Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.