Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dobrý den, dne 12.11.2018 jsem zde zakoupil ojetý automobil za 219999,-. Se stavem vozu jsem byl seznámen a vůz jsem si také projel. Vše se zdálo v pořádku. Domluvil jsem se na servis v autoservisu Štipčák Dubňany kam jsem auto měl 14.11.2018 přivést na výměnu rozvodů, oleje a filtrů. Ráno se mi ale nepodařilo zařadit zpátečku a jednička tam šla dát jen velkou silou. Za jízdy, když jsem pustil plyn a dojížděl se zařazenou rychlostí jsem sešlápl spojku a chtěl podřadit, ale to šlo těžko a spojkový pedál poté zůstává viset. V servisu mi zjistil množství chyb, které jsem na své náklady odstranil. Jednalo se o nefunkční topení, zůstávala viset ruční brzda, špatné manžety na poloosách, gufero, volnoběžka, oprava ukostření blinkru atd. Tyto opravy mě stály cca 20000,-. Co bylo ale vážnější, tak byly zjištěny utržené zadní ramena, kvůli kterým by auto vůbec nemělo projít technickou kontrolou a ono ji mělo novou a také vadná spojka. Tyto další opravy by vyšly na dalších 35000,- a na ty já už nemám. Při koupi vozu mě nikdo neupozornil na to, že za studena nejde zařadit zpátečka a někdy i jednička, protože vůz byl zahřáty, když jsem jej projížděl. Byl převezen z Prahy do Brna po vlastní ose a já je jel hned projet a taky mi nikdo nesdělili, že jsou utržené zadní ramena, i když podle technické prohlídky mělo být vše v pořádku, ale vůz byl technicky nezpůsobilý provozu. Reklamaci jsem odevzdal na pobočce AAA v Brně i se servisním protokolem ze servisu, ale reklamace byla zamítnutá, protože jsem byl prý seznámen se stavem vozu. To ano, ale ne s tím, že vůz je nezpůsobilí provozu, že za studena nejde zařadit zpátečka, a že je nutná výměna spojky. Na svůj věk a km byla cena tohoto ojetého vozu jedna z nejvyšších na trhu, proto jsem ani neočekával, že do vozu budu muset investovat ještě tolik peněz.
Peugeot Expert, SPZ 9U63618, VIN VF3XDRHKH64145910, rok 2008
Vzhledem k tomu, že už jsem do vozu investoval 20000,- a teď je ještě nutná výměna zadních ramen a spojky, což bude stát dalších 35000,-, tak žádám proplacení této částky.
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí spotřebitel na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že spotřebitel o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážený pane Rojku,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byl kolegy již informován. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Nejsem spokojen. Společnost samozřejmě žádnou chybu nepřiznala a dál trvala na svém, že jsem koupil vůz, na kterém se vše blížilo konci životnosti. Takže jsem podle nich koupil auto, které má najeto 160000 a je vlastně vrak. Nic méně mi společnost nabídla 8000 Kč. Ke dnešnímu dni jsem dal za servis již téměř 30000. Nově odešel ještě alternátor. Nakonec jsem s částkou souhlasil. Nechtělo se mi běhat po soudech a platit ještě advokáty. Jenže mi pak volali a tu částku podmínili tím, že si auto musím spravit reklamovanou spojku a ramena za dalších 35000 a oni mi pak proplatí 8000. S tím už nesouhlasil. Na další opravy momentálně nemám.
Záruka se nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Dobrý den,
záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Stačí vyjádření Vašeho souhlasu s naší nabídkou (jak stojí v dopise, který Vám posílal kolega 19.12.). Je potřeba na pobočce podepsat dohodu o narovnání, pak Vám bude kompenzace zaslána na účet. Dopis s nabídkou prosím nezapomeňte vzít na pobočku s sebou.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Hodnocení:
Komentář: Koupil jsem vůz za 220000 Kč v perfektním stavu. Po kontrole u mechanika jsem do vozu musel investovat 50000 Kč. Na voze byla špatná spojka se setrvačníkem, utrčená ramena (díky tomu nemělo projít STK a přitom ji mělo novou), nefungovalo topení vzadu, zůstávala viset ruční brzda, potrhané manžety u poloos atd. Nechápu, proč bych si musel ssebou brát na koupi auta mechanika. Když mi prodejce řekne, že auto je v perfektním stavu, tak nic jiného neřeším a věřím mu. Takto by to mělo fungovat. Bohužel to tak nefunguje. Kdyby mi férově řekli co je na autě potřeba vyměnit, tak bych to auto nikdy nekupoval. Je to moje druhá koupě u AAA. Poprvé jsem auto vrátil, protože jsem zjistil přetočený tachometr o více než 100000 km. Teď bohužel žádat o vrácení nemělo smysl, když jsem hned na voze udělal nové rozvody a vyměnil olej, filtry a nechal namontovat taxametr. Čekal jsem, že se k tomu AAA postaví líp, aby si nedělali špatnou reklamu. Bohužel to byla moje poslední koupě v tomto bazaru. Chybu nepřiznali a nabídli jako vstřícné gesto 8000. Což jsem přijal.