Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#28736Zrušení účtů na seznamkách provozované společností be2 a ukončení vymáhání peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 21 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.12.2018, před 6 lety

Kristýna Preslová

Znění stížnosti

Dobrý den,

chtěla jsem vyzkoušet seznamku a tak jsem si na jedné zřídila profil. Tento profil mi byl naprosto k ničemu - jen jsem si mohla udělat test, nahrát fotku a mít profil, což ke zdárnému seznámení - jak inzerujete, opravdu nestačí. Kdokoli mi napsal nebo navštívil můj profil, nedozvěděla jsem se to, protože jsem neměla aktivované VIP členství. Členství jsem si tedy opatřila na vyzkoušení za jednorázovou platbu 149 Kč na 1 měsíc. Výhody byly jasně popsané, viditelné velkými písmeny. Seznamku jsem pak navštěvovala denně cca 14 dní, ale protože jsem měla zprávy jen typu kdo mě navštívil a navíc se profily těchto uživatelů jevily jako falešné, přestala jsem tuto seznamku zcela využívat.

Po pár měsicích jsem našla ve schránce dopis od společnosti Intrum Czech, který uváděl, že jsem opomněla uhradit částu 88,51 EUR společnosti BE2. Protože mi nic neříkal název ani jedné společnosti, pustila jsem se do pátrání a byla jsem šokována tím, co jsem zjistila. Vzhledem k počtu stížností na tuto firmu na stránkách VašeStížnosti.cz (za letošek k dnešnímu dni 1000)a také protože jsou všechny stejné, nemá dále cenu se opakovat to, co uváději ostatní. Počet těchto stížností také dokazuje, že výhody VIP registrace jsou všude jasně uvedeny, ovšem nevýhody uvedeny dostatečně rozhodně nejsou.

Když se teď přihlásím na svůj profil, vidím jen, že byl přístup pozastaven. Nakonec jsem našla alespoň odkaz na zákaznický servis a doufala, že mi pomůže nastalou situaci vyřešit. Bohužel toto: V případě jakýchkoliv potíží prosím kontaktujte náš Zákaznický servis na adrese zde (odkaz) - nefunguje. Odkaz nic nespustí. Stálo mě dost úsilí a času, než jsem se vůbec někam dovolala - i v případě Intrum Czech, kde mi jen pán naznačil, že jsem hloupá a nedávám si pozor, když platím online kartou. Hloupá nejsem - ani všech těch 1000 lidí, kteří letos podali stížnost. Jsme jen důvěřivý a mně vadí, když někdo zneužívá důvěry lidí, kteří se jen chtějí seznámit na seznamce, protože jinou možnost seznámení nemají.

Způsob provozování seznamky (bez VIP je k ničemu), jasně uvedené výhody a nevýhody zmíněné kdesi malými písmeny nebo ve změni Všeobecných obchodních podmínek, velice obtížné či skoro nemožné kontaktování firmy Be2 a Intrum Czech (ne, telefon: 277003709 nefungoval), vymáhání penež přes třetí osobu dopisem, který ani není do vlastních rukou, vyhrožováním platební nekázní a ohrožením mého úvěrovýho ratingu, množství stížností a ostatní skutečnosti - to vše ukazuje na nezákonné klamání zákazníka.

Dnes (10.12.2018) jsem poslala na emailové adresy: zakaznickyservis@be2.cz a collections@be2.com výpověď, kterou žádám písemně potvrdit.


Produkt

VIP členství na seznamce provozované společností BE2


Požadované řešení

Žádám o zrušení všech možných profilů na všech seznamkách provozovaných firmou BE2 a také žádám o okamžité zastavení vymáhání platby 88,51 EUR + eventuelního penále (jakkoli vzniklého) vztahujících se k mé emailové adrese. Také žádám o písemné potvrzení, že všechny profily - včetbě VIP profilů - k této emailové adrese byly zrušeny a že společnostem BE2 a Intrum Czech nedlužím žádnou finanční částku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.12.2018 12:24, před 6 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět. Smazání profilu není výpovědí. Tím se jen zbavuje spotřebitel možnosti využívat zaplacené služby.

Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.

Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď například prostřednictvím e-mailu. Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.12.2018 10:07, před 6 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com,

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
13.12.2018 18:20, před 6 lety


Kristýna Preslová

Zdravím,

dnes jsem psala email na adresu michal.hlavacek@be2.com. Prý to předají některému ze svých agentů a do 5ti dnů se mi ozve. Jakmile se tak stane, zveřejním to i zde.

Děkuji

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.2.2019 10:42, před 6 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.3.2019 07:12, před 6 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.