Počet nahlášených stížností: | 20 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 26. 7. 2018 jsem v prodejně UNI HOBBY v Jihlavě zakoupil vířivý bazén Marimex za 9 990 Kč.
Po třech dnech používání se objevila hláška, že je třeba vyměnit kartuš. Vyměnil jsem tedy za novou za cca 150 Kč. Po dalších třech vířeních se situace opakovala.Vyměnil jsem vodu i filtr a stačilo použít dvakrát a znovu. Vířivku jsem u prodejce reklamoval již podruhé a výrobce reklamaci neuznal a odkazuje se na návod, kde je opravdu uvedeno, že je někdy třeba kartuš za 150 Kč měnit po třech dnech. Na prodejně nás na tuto skutečnost nikdo neupozornil, ačkoli jsme se ptali, bylo nám řečeno, že jejich předváděná napuštěná vířivka vydrží na prodejně dlouhou dobu. Kdybychom byli informováni o nutné výměně každé 3 dny, nikdy bychom si výrobek nekoupili. Návod si člověk může přečíst až když výrobek zakoupí.
Bazén vířivý Marimex Pure Spa – Bubble HWS čtverec za 9 990 Kč
Se situací se nechci smířit, rozporovat reklamace budu po třetí a budu doufat, že společnost UNI HOBBY nezklame moji dosavadní důvěru a doufám ve vrácení peněz.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Jak je uvedeno v ustanovení § 2161 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, věc je vadná, pokud nemá vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Hezký den,
v reakci na stížnost pana Jiřího Vařeky, se kterou se obrátil na službu VašeStížnosti.cz, uvádí společnost UNI HOBBY, a.s. následující stanovisko:
Reklamace byla předána servisnímu technikovi, kde nebyla uznána z důvodu výměny filtrů po běžném užívání.
Vzhledem ke korektnosti společnosti bylo, ke spokojenosti zákazníka, žádosti vyhověno a byly mu vráceny peníze.
Po uvedení produktu do původního stavu byl produkt vystaven a umístěn do prodeje.
S pozdravem
Za UNI HOBBY, a.s.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
ačkoli výrobcem firmy Marimex nebyla reklamace uznána, v UNI HOBBY k nám přistupovali velice korektně a i když se opakovaná reklamace protáhla a trvala delší dobu, nakonec byla vyřešena k naší spokojenosti a byly nám vráceny peníze. Zároveň bych chtěl vyjádřit poděkování D testu za vstřícnost a rady jak postupovat
Jiří Vařeka, Jihlava
Vzhledem k výše uvedenému stížnost uzavíráme.
Hodnocení: