Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na vebových stránkách jsem si vyhledal nevědomky soukromého pracovníka na montáž TV satelitu.Následoval telefoní rozhavor mezi námi,já jsem na něm konkrétně požadoval namontování TVsatelitu o průměru talíře 80cm a ostatního příslušenství až k satelitního přijímači.Jeho odpověd' zněla že v mém umístění TV satelitu stačí průměr sat.talíře 60 cm.Po samotné montáži vyzkošel jeden až tři programy a po zaplacení 4 000 Kč odešel.Vystavil mi účtenku za hotové s datumem 16.10.2018 a téměř k nepřečtení.Za 14 dnů jsem ho informoval telefonicky,že programy ČT nemají satelitní kvalitu jako ostatní programy.Dosavil se a asi necelou hodinu měřil.Výsledek jeho měření bylo sdělení že to bude potřebovat 80cm talíř a že ten stojí 900 Kč. Řek si o 500 Kč a odešel s tím že stvrzenku mi dá příště. Tím to celé končí a mě se zdá že jsem byl podveden i když jsme si spolu mejlovali a on tvrdí že jsem žádnej TV satelit s 80 cm neobjednával.
nainstalovaný TV satelit o průměru talíře 60 cm,za přemrštěnou cenu 4:500 Kč
vyměnit 60 cm talíř za 80 cm talíř, dobře celý systém dotáhnout a řádně nastavit příjem na družici, bez požadavku něco PLATIT!
|
Tweet |
Dle ustanovení § 2596 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, opatří-li zhotovitel věc zpracovanou při provádění díla, má stran této věci, pokud se stala součástí díla, postavení prodávajícího. Má se za to, že kupní cena věci je zahrnuta v ceně díla.
Jak je uvedeno v ustanovení § 2161 věc je vadná, pokud nemá vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné.
V daném případě byl spotřebitel přesvědčen podnikatelem, že daný satelit bude dostačující, z toho důvodu mohl důvodně očekávat jisté vlastnosti, které v konečném důsledku satelit nemá.
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Podnikatel nám sdělil, že si nepřeje o věci prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz komunikovat, jelikož ji považuje za vyřešenou. Vzhledem k tomu, že naše služba je založena na principu dobrovolnosti, stížnost uzavíráme.