Počet nahlášených stížností: | 203 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 13.11.2018 jsem u Vás přes internet objednal zboží, objednávka č. 331719582 s dodáním 19.11.2018. Zaplacena převodem na váš účet dne 14.11.2018. Do dnešního dne zboží nebylo doručeno, nikdo mě nekontaktoval a telefonní číslo, které uvádíte je z technických důvodů mimo provoz. Provedl jsem dotaz na podporu RÁJPRÁDLA 3x č.6964, 6553 a 6128 , ale výsledek bez odpovědi.Bohužel si stav objednávky nemám jak zkontrolovat, chybí číslo pro balík do ruky. Prosím o brzké vyřešení.
Objednané zboží PZ-ZU00267/ECR/XL, PZ-KL00724/ECR/XL, PZ-NK00820/RED/XL,celková hodnota zboží s DPH 1860,00 Kč
Prosím ihned o zaslání zboží, v opačném případě vrácení zaplacené částky. Řešení mi sdělte na mail případně mě lze kontaktovat na telefonu.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Spotřebitel nám zaslal následující vyjádření:
"Tuto stížnost jste řešili pod číslem 28769 jako nedodání zboží.
Firma Ráj prádla na vaši urgenci odpověděla, že vrátí finanční
prostředky na zpět můj účet do 14 pracovních dnů jelikož zboží nemůže dodat, ale toto se nestalo.
Dne 24.1.2019 jsem firmě Youuu s.r.o. zaslal doporučený dopis kde žádám o vrácení finančních prostředků do 10 pracovních dnů, ale k dnešnímu dni se nic nestalo."
Odstoupil-li spotřebitel od smlouvy, zrušila se smlouva od počátku. Zrušením smlouvy odpadl právní důvod, na základě kterého společnost získala od spotřebitele peněžní prostředky. Tyto peněžní prostředky tak nyní představují bezdůvodné obohacení ze strany společnosti. Společnost je povinna vrátit spotřebitelovi peněžní prostředky nejpozději ve lhůtě, kterou jí k tomu spotřebitel poskytl. Pokud tak společnost neučiní, má spotřebitel právo navíc žádat zákonný úrok z prodlení.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na ni reagovat.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.