Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dna 5.11. som si u Vas objednala tovar v hodnote 152,21 Eur - objednavka c. 104642652. Tato suma bola uhradena prevodom na ucet, pricom 8.11 som obdrzala e-mail s potvrdenim o prijati zalohy 6.11.
Tovar v slubenom datume doruceny nebol a po viacerych pisomnych a telefonickych urgenciach so ziadostou o okamzite dorucenie, bola objednavka zo strany obchodu dna 20.11 (bez blizsieho udania dovodu) zrusena.
Do dnesneho dna mi zaplatena suma nebola vratena, aj napriek tomu, ze v e-maili aj telefonicky ma informovali, ze suma bola refundovana 22.11. Viackrat som si skontrolovala pohyby na ucte a ziadne peniaze mi dodnes vratene neboli. Slubeny vypis z uctu s potvrdenim o prevode mi nezaslali.
1x Mac Toys Plastelína 10 x 50g, rôzne farby, 1x SES Moje prvé prstové farby 4x150ml, 1x Bosch BBH218LTD
Vratenie penazi na ucet.
|
Tweet |
V daném případě je možné, že smlouva byla uzavřena podle slovenského práva. Portál VašeStížnosti.cz se zabývá primárně českým právem, v rámci evropské právní úpravy by však ve všech členských státech měla být úprava spotřebitelských práv zásadně stejná. Proto dovozujeme, následující:
Mezi subjekty byla uzavřena kupní smlouva, ze které stranám vznikají práva a povinnosti. Povinností prodávající je zboží dodat. Vzniklou smlouvu lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů. Jako zákonný důvod připadá pouze následná nemožnost plnění, kdy se dluh stane nesplnitelným až po vzniku závazku (např. zboží se přestalo vyrábět). Ovšem musí se jednat o objektivní stav. Plnění není nemožné, lze-li dluh splnit za ztížených podmínek, s většími náklady, s pomocí jiné osoby nebo až po určené době.
V případě, že je uveřejněna nabídka na internetových stránkách, je jejím přijetím (doručením objednávky prodejci) smlouva uzavřena. V případě, že se prodejci zvýší náklady na obstarání zboží, nemůže to jít k tíži spotřebitele, který smlouvu uzavřel v dobré víře, nemohl tedy chybu prodejce předpokládat. Jakmile je smlouva jednou uzavřena jsou strany povinny plnit podle smlouvy řádně a včas. Spotřebitelka v takové situaci nemusí akceptovat prodejcovo odstoupení od smlouvy a může trvat na dodání věci.
Pouze v případech, kdy by došlo ke zjevné administrativní chybě, že spotřebitel nemohl v dobré víře předpokládat, že by byl výrobek za uvedenou cenu skutečně prodán, může prodejce odůvodněně spotřebitele informovat o správné výši kupní ceny. V daném případě bude pro posouzení případu podstatné, že zboží bylo označeno v době nabídky jako akční zboží s určitou např. procentuální slevou.
Pokud společnost od smlouvy odstoupila (buď z uvedeného právního důvodu, nebo se souhlasem spotřebitelky) je povinna spotřebitelce vrátit zaplacenou částku. Pokud tak neučiní drží částku jako bezdůvodné obohacení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se spotřebitelka obrátit na odbor pro alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov při Slovenské obchodní inspekci https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.