Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Výše zmíněná stránka je falešný internetový obchod, lákající zákazníky na velké slevy.
Tato internetová stránka není zabezpečena a peníze z ní odcházejí do Číny (kam odešly i mně). Obchod vyžaduje zadání údajů karty, které ale mohou být zneužity, jako například v mém případě, kdy mi z účtu strhli více peněz než byla cena objednávky. Ihned poté jsem kartu zablokoval a zrušil.
Stránka, kromě rozesílání automatických emailů o registraci a detailech objednávky, nereaguje.
Na druhý (ale i ten první) pohled stránka vypadá podezřele, ovšem protože je na českém internetu nová, stížnosti na ni nejsou k dohledání a tak jsem si zde zakoupil oblečení. Kontaktní email je americký, čeština na celé stránce je poměrně slabá a celkový vzhled působí poměrně amatérsky, což ale mnohé (včetně mě) nemusí odradit díky vidině velmi dobré ceny zboží.
Tato stránka by měla být zařazena do seznamu podvodných webů ČOI.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Před nákupem prostřednictvím neznámého e-shopu doporučujeme daný obchod prověřit přes webovou adresu www.dtest.cz/eshopy. Na tomto webovém odkazu je možné zjistit, kdo je provozovatelem webových stránek, na kterých funguje e-shop a další informace, jež mohou pomoci při rozhodování, zda u prodávajícího nakoupit.
V případě podezření na podvodné jednání ze strany společnosti lze uvědomit rovněž orgány činné v trestním řízení, které provedou příslušná šetření.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.