Společnost


BUSSINESTEL s.r.o.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#28802Zamítnutí reklamace z důvodu kapacitně vadné baterie u mobilu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 3 dny 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
12.12.2018, před 6 lety

Vladislav Rajchert

Znění stížnosti

Dobrý den,
V záruční době jsem podal reklamaci na mobil, který se vypnul a přes veškeré snahy jej nešlo zapnout. Mobil byl též měchanicky poškozen (prasklé zadní sklo krytu), což do protokolu bylo řádně uvedeno. Kromě požadavku reklamace, jsem požadoval i nezáruční výměnu zadního skla.
Dnes mi odepsali: "Reklamace neuznána. Závada způsobena kapacitně vadnou baterií. Záruka na kapacitu baterie je 6 měsíců od nákupu telefonu. Servisní středisko doporučuje nákup nové. Pro zachování záruky je třeba volit provedení výměny baterie autorizovaným servisem pro danou značku MT. Vráceno zpět bez opravy. Mimozáruční opravy neprovádíme. Děkujeme za pochopení."
Jelikož si nejsem jist, zda zamítnutí reklamace je oprávněné z výše uvedeného důvodu je oprávněné, a přičemž nerozumím ani skutečnosti, že i přes žádost o nezáruční opravu, nebyla ani baterie ani sklo vyměněno, přestože do protokolu jsem uvedl, že s uhrazením nezáruční opravy nemám problém, prosím o radu. Resp. neprovedení nezáruční opravy nerozumím, když daný mobil byl v rámci reklamace předán do autorizovaného servisu.


Produkt

Neuznaná reklamace z důvodu " kapacitně vadné baterie" a neprovedení nezáruční opravy a výměny baterie.


Požadované řešení

Je výše uvedený důvod prodejce pro neuznání reklamace oprávněný?
V případě, že důvod je oprávněný, mám se řídit pokyny prodejce?
V případě, že mobil dám do autorizovaného servisu dle pokynu prodejce, přičemž se zjistí, že závada mobilu není dána jimi uvedeným důvodem, mohu požadovat uplatnění náhrady nákladů za výměnu baterie v autorizovaném servisu?


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.1.2019 13:49, před 6 lety

Odpovědnost prodávajícího za vady zboží se podle § 2167 písm. b) občanského zákoníku nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. I na samotnou baterii je záruka 24 měsíců, samozřejmě se musí přihlížet k tomu, že některé typy baterií jsou spotřební a nejdou nabíjet, jejich životnost tedy nemusí dosahovat celé délky záruční doby. Na nabíjecí baterie je záruka běžných 24 měsíců. Dle judikátu Okresního soudu v Příbrami, sp. zn. 10 C 230/2011 by standardní pokles kapacity baterie po 24 měsících měl být cca 50%. Vyplývá tak z norem ČSN EN 61951-1a a ČSN EN 61951-2.

Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Ačkoliv to některé společnosti dělají, mimozáruční opravy (opravy mechanických vad způsobených spotřebitelem), prodávající provádět nemusí, odpovídá toliko za vady uvedené v zákoně. Spotřebitel pro takovéto opravy může využít společností, které se na opravy telefonů přímo zaměřují.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2019 16:56, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.