Společnost


viagogo

Počet nahlášených stížností:600
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#28813Předražené vstupenky od společnosti viagogo

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 9 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.12.2018, před 6 lety

Šárka Frantová

Znění stížnosti

Dne 12.12.2018 jsem zakoupila 2 vstupenky na koncert Fun Lovin Criminals konaný 13.3.2019 v Praze. Na zaslaných vstupenkách je uvedena hodnota 740,- Kč včetně DPH za jednu vstupenku. Společnost Viagogo mi však účtuje 1280,- Kč za jednu vstupenku (celková cena vstupenek 2560,- Kčú). Plus 740,- Kč rezervační poplatek, plus 36,- Kč manipulační poplatek, plus 159,- Kč DPH za poplatky.
Celkem jsem tedy společnosti Viagogo zaplatila 3515,- Kč za vstupenky jejichž reálná hodnota je 1480,- Kč.
Vstupenky jsou předražené. Rezervační poplatek je neúměrně vysoký.
Web Viagogo je uzpůsoben tak, aby neinformovaného zákazníka přiměl nakoupit bez rozmyslu. Systém ověřuje dostupnost vstupenek; zákazníka informuje, že po vstupenkách je velká poptávka a zbývá už jen několik málo vstupenek; vyskakující banner informuje, že jiný zákazník právě zakoupil vstupenky na stejnou akci; na dokončení nákupu má jen vymezený čas (v řádu několika minut), jinak budou vybrané vstupenky přenechány jinému zájemci; platba není zajištěna třetí stranou (chybí 3D Secur System, PayPal...), po zadání údajů z karty, je platba ihned blokována na zákazníkově účtě - žádné potvrzení objednávky.
Viviago praktikuje neetické obchodní praktiky.


Produkt

2 vstupenky na koncert Fun Lovin Criminals, Praha, 13.3.2019, objednávka č. 19492345, čísla vstupenek 1812405792676, 1812402672926


Požadované řešení

Vrácení rezervačního poplatku včetně DPH za rezervační poplatek. Vrácení 540,- Kč za každou zakoupenou vstupenku (tj. rozdíl mezi účtovanou a reálnou cenou vstupenky).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.12.2018 23:56, před 6 lety

Společnost není prodávajícím vstupenek. Společnost pouze zprostředkovává obchod mezi kupujícím a prodávajícím (český název webového portálu je "burza vstupenek"). Prodávajícím tedy nemusí být vždy podnikatel. Není-li prodávajícím podnikatel, na smluvní vztah mezi kupujícím a prodávajícím se nepoužijí ustanovení na ochranu spotřebitele. Navíc odstoupit od smlouvy o zakoupení vstupenek ve lhůtě čtrnácti dnů není možné, neboť se jedná o smlouvu, jež patří mezi výjimky, kdy není možné práva na odstoupení využít (dle § 1837 písm. j) občanského zákoníku).

Jelikož jsou na webových stránkách společnosti nabízeny vstupenky, jež již byly jednou zakoupeny, mohou se ceny těchto vstupenek lišit od cen vstupenek nabízených oficiálními prodávajícími.

Pokud by společnost uváděla nepravdivé údaje, mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi nekalé obchodní praktiky. V takovém případě jí může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.

Dozorový orgán nad spotřebitelskou oblastí se ve Švýcarsku nazývá Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen, je známý spíše pod zkratkou "BFK", v angličtině je to Federal Consumer Affairs Bureau, pod zkratkou "FCAB".

Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079

Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html

Zde je také telefonický kontakt: +41 58 462 20 00 a kontaktní adresa:
Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen (BFK)
Bundeshaus Ost
3003 Bern

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.1.2019 11:00, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.