Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, je to již po několikáté, co jsem absolutně zaskočena praktikami pracovníků České pošty. Předpokládám, že pokud si nechám zaslat tzv. balík do ruky, tak mi jej zaměstnanec České pošty doručí až domů. Bohužel se stalo pravidlem, že jsem pouze obdržela výzvu k vyzvednutí zásilky, aniž by se Váš zaměstnanec pokusil alespoň zazvonit na domovní zvonek. Jako matka na rodičovské dovolené bývám prakticky neustále doma a po kontrole času o pokus doručení si pokaždé ověřuji, že Vaši zaměstnanci se mi (ne)snažili balík vůbec doručit. Poslední případ se mi stal dnes, kdy paní doručovatelka překvapivě zazvonila, ale jelikož jsem měla objednaný balík s dobírkou za 295,-Kč a chtěla jsem paní platit 500 bankovkou, bylo mi řečeno, že u sebe nemá vůbec žádné peníze na vrácení, takže mi balík stejně musí nechat na poště. Toto byla poslední kapka. Doufám, že už se nic podobného opakovat nebude. Děkuji
obec Borkovany, 691 75
balík do ruky
Věřím, že nápravná opatření zajistí Česká pošta
|
Tweet |
Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nalezne spotřebitel výzvu ve schránce, ačkoli byl po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.
Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman